Kultura i sztukaMediaPolskaŚwiat

Polsat przegonił TVP. Najchętniej oglądane kanały TV w 2019 roku.

Wyniki oglądalności 2019.

Jak wynika z danych firmy Nielsen, które otrzymał Business Insider, Polacy nadal lubią oglądać telewizję, chociaż robią to coraz krócej. W porównaniu z 2014 rokiem, w 2019 Polacy oglądali TV 4 minuty krócej, bo średnio przez 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy.

Liderem wśród najchętniej oglądanych stacji w 2019 pozostał Polsat, lecz dobre wyniki uzyskał również TVP. W zeszłym roku „telewizja ze słoneczkiem” miała 9,85% udziału w rynku telewizyjnym, mniej niż w roku ubiegłym. Na drugim miejscu pozostała TVP1, z wynikiem 9,68% i stratą 0,05% w porównaniu z 2018 rokiem. „Jedynka” pokonała TVN (8,45%), którego oglądalność nieznacznie wzrosła. Spory wzrost odnotowała z kolei TVP2, której wynik wzrósł o 0,18%.

Łączny udział wspomnianej wyżej największej telewizyjnej czwórki zmalał w porównaniu z 2018 rokiem z 37,5% do 36,3%. Na tym spadku najwięcej zyskały TVN24, TVP Info, a także TV Puls i TTV. Stratę zanotowały również należąca do Polsatu TV4, oraz TVN7.

Co najczęściej oglądali Polacy? „M jak Miłość” i „Teleexpress”. Najchętniej oglądany odcinek serialu obejrzało aż 5,81 miliona widzów, z kolei oglądalność serwisu wyniosła 5,42 miliona osób. Na trzecim miejscu znalazł się Puchar Świata w skokach narciarskich w Val Di Fiemme, który przed telewizory przyciągnął 5,37 miliona Polaków. Szumnie promowany przez TVP2 Sylwester Marzeń znalazł się dopiero na 8 miejscu i z wynikiem 4,95 milionów widzów przegrał rywalizację między innymi z meczem na Euro Polska vs Łotwa oraz z konkursem Eurowizji Junior.

Źródło: Business Insider

Tagi
Pokaż więcej

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close