GastronomiaGospodarkaHandelPolskaZdrowie i medycyna

Branża handlowa ostrzega: Klienci nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa

Apel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji do klientów sklepów. Nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa, więc trzeba ich upomnieć. “Stwarzają zagrożenie nie tylko dla siebie i swoich bliskich, ale także innych konsumentów i pracowników handlu”.

Od 4 maja centra handlowe zostały ponownie otwarte. To kolejny etap wprowadzanego przez rząd odmrażania gospodarki. Jednak nie wszyscy klienci stosują się do zasad, stąd apel Polskiej Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD).

Branża handlowa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno konsumentom, jak i pracownikom handlu. Wyrażamy głębokie podziękowania dla wielu klientów naszych sklepów, którzy rygorystycznie przestrzegają – obowiązujących nas wszystkich w czasie pandemii – zasad bezpieczeństwa. Równocześnie gorąco apelujemy o respektowanie zaleceń przez tę część klientów, która nie stosuje się do nich. Stwarzając tym samym zagrożenie nie tylko dla siebie i swoich bliskich, ale także innych konsumentów i pracowników handlu – czytamy w komunikacie.

Do POHiD docierają sygnały o nieprzestrzeganiu zasad bezpieczeństwa przez niektórych klientów.

Zwracamy się do nich z apelem o odpowiedzialną postawę i przestrzeganie ustanowionych przez GIS zasad bezpieczeństwa. Między innymi noszenie w sklepach masek ochronnych lub przyłbic, zakładanie przed wejściem na powierzchnię sprzedaży rękawiczek bądź użycie środków do dezynfekcji rąk oraz zachowanie bezpiecznej odległości interpersonalnej wynoszącej 1,5 metra – napisano.

W komunikacie POHiD dodaje, że bezpieczeństwo polskich konsumentów i pracowników handlu jest najwyższym priorytetem branży handlowej.

W sieciach handlowych zrzeszonych w POHiD stwarzamy konsumentom warunki do bezpiecznych zakupów, udostępniamy im środki do dezynfekcji rąk bądź rękawiczki czy torebki plastikowe, cały czas informujemy też klientów o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa. Służą temu między innymi oznakowania umożliwiające zachowanie bezpiecznego dystansu, liczne plakaty oraz radiowęzeł – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Apelujemy do niezdyscyplinowanych klientów o respektowanie zasad bezpieczeństwa i nieutrudnianie pracy personelowi sklepów – dodaje Juszkiewicz.

Jedynie dzięki połączonym wysiłkom branży, pracowników handlu i konsumentów jesteśmy w stanie ograniczyć zasięg rozprzestrzeniania się pandemii. Bądźmy wspólnie odpowiedzialni – podsumowano komunikat do klientów sklepów

Źródło: money.pl

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Close
Back to top button
Close
Close