HandelMarketingMediaPolskaŚwiatTechnologieTelekomunikacja

Telefon dla zboków? Seksistowska reklama LG Polska z Wardęgą [ŻENADUWA ROKU]

Po medialnej burzy, LG Polska usunęło z Tik Toka swoją reklamę

W serwisie Tik Tok pojawił krótki film LG Polska, mający reklamować urządzenie DualScreen. Na nagraniu widzimy starszego mężczyznę z nowym modelem smartfona LG, który robi serię zdjęć nieznajomej kobiecie ubranej w mini spódniczkę.

Dziewczyna w pewnej chwili orientuje się co się dzieje i wyrywa telefon mężczyźnie. Wtedy też okazuje się, że w galerii nie ma żadnego niestosownego zdjęcia. Po chwili „staruszek” z zadowoleniem pokazuje widzom, że jednak udało mu się zrobić zdjęcia.

W sieci zawrzało. Nic dziwnego. Nie trzeba być specjalistą, by zauważyć, że filmik jest nie tylko głupi, ale i seksistowski. Film spotkał się z ogromną krytyką, również ze strony zagranicznych internautów. Część z nich określiła nowy model telefonu LG jako „sprzęt dla zboczeńców”.

LG Polska chyba nie o taki rozgłos chodziło. Gdy pojawiły się krytyczne komentarze, film szybko zniknął z TikToka, a firma wydała oświadczenie. LG Polska twierdzi, że film „nie był akceptowany przez zespół marketingowy” i tłumaczy, że „nie jest zgodny ze standardami i polityką komunikacyjną firmy”.

Znowu Wardęga…

„Staruszkiem” zachowującym się jak zbok, robiącym zdjęcia nieznajomym kobietom, okazał się przebrany youtuber SA Wardęga. Co najciekawsze, wcześniej LG również miało problemy przez Wardęgę, i również było to związane z seksizmem.

Kilka lat temu LG zaprosiło youtubera do udziału w swojej kampanii reklamowej. Inicjatywa Dziewuchy Dziewuchom wytknęła wtedy firmie współpracę z osobą, która „napastowała seksualnie kobiety”. Chodziło o opublikowany 5 lat wcześniej film, na którym Wardęga przebrany w dziwny strój… obmacuje piersi przypadkowych kobiet spotkanych na ulicy.

#metoo Czy firmie LG Polska nie przeszkadza, że w ich najnowszej kampanii wziął udział mężczyzna, który kilka lat temu,…

Opublikowany przez Dziewuchy Dziewuchom Wtorek, 17 kwietnia 2018

@sawardega

Be careful. Toilet roll is dangerous #wardega #sawardega

♬ original sound – sawardega

Przekroczenie granic

Jak w rozmowie z portalem Wirtualne Media przekonuje Marek Gonsior, doradca marki i niezależny konsultant, odważne kreacje często spotykają się z protestami. Zdaniem eksperta, tutaj nie mamy jednak do czynienia tylko z odwagą, a po prostu z przekroczeniem pewnych granic.

W tym przypadku nie mówimy jednak tylko o odwadze. Mówimy o przekroczeniu istotnych dla konsumentów granic, co zostało masowo przez tych konsumentów oprotestowane. Decyzje o usunięciu i przeprosinach były słuszne. (…) W ten sposób nie buduje się wizerunku – czasy w których aktualne było powiedzenie „nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili” dawno przeminęły.

Podobnego zdania jest Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR. Jego zdaniem, ostatnio ludzie mają coraz więcej negatywnych spostrzeżeń co do reklam internetowych i nawet w ogóle, co do obecności marek w internecie.

W bardzo wielu przypadkach oskarża się je o brak poprawności politycznej, seksizm, rasizm, oszustwo i tym podobne zachowania. Ale jeśli popatrzeć na to bez emocji – to te reklamy są po prostu głupie.

Czarnowski zauważa, że takie „niepoprawne” reklamy nie mają długotrwałych skutków, ponieważ jest ich coraz więcej i tym samym ich skutki będą coraz mniej odczuwalne.

My natomiast dziękujemy Wardędze za kolejną wspaniałą reklamę Polski za granicą. Chapeau bas!

Źródło: Kobieta.pl, Wirtualne Media

Tagi
Pokaż więcej

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close