GospodarkaMarketingPolskaTechnologieTransport

Spółka z GPW wzięła sobie jacht w leasing i teraz tłumaczy po co jej ta łódź

Po co spółce luksusowy jacht?

Notowana na GPW spółka ZPUE zasłynęła wczoraj wzięciem w leasing luksusowego jachtu, wartego 37 milionów złotych. Po ujawnieniu informacji o zawarciu umowy leasingu, akcje ZPUE potaniały o 8,92%. Teraz ZPUE wytłumaczyło po co wzięło sobie łódź w leasing. Jak czytamy w oświadczeniu:

Zarząd Spółki zdecydował o podjęciu starań przejawiających się wzmocnieniem rozpoznawalności marki, wywarciu na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności relacji z partnerem, któremu bliskie są nawyki zaczerpnięte z kultury śródziemnomorskiej. Ponadto, jak pokazują obserwacje, wymieniony obszar geograficzny jest także doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy z przedstawicielami biznesu wschodnioeuropejskiego.

I faktycznie, jacht dał sporą rozpoznawalność marki, ale chyba niekoniecznie o taką sławę firmie chodziło. W każdym razie jacht oficjalnie zostanie wykorzystany jako element kampanii marketingowej. Spółka twierdzi, że w ten sposób nawet zaoszczędzi, a sama łódź będzie jednocześnie biurem, hotelem i nośnikiem reklamowym.

Jak wynika z dotychczasowych doświadczeń ZPUE, zadowalające efekty przynosi strategia organizacji spotkań z zagranicznymi kontrahentami w miejscach nietypowych i zapadających w pamięć, które sprzyjają budowaniu zaufania, wizerunku Spółki oraz atmosfery do prowadzenia negocjacji, a odważne i oryginalne podejście wielokrotnie pomagało zbudować trwałe więzi biznesowe w branży opartej na relacjach B2B.

Dobry deal

Spółka przekonuje, że jacht został kupiony po okazyjnej cenie. Dodatkowo, łódź została specjalnie dostosowana ,,do pełnienia zarówno funkcji mobilnego biura, z dostępem do najnowocześniejszych narzędzi biurowo-informatycznych, jak i miejsca zakwaterowania pracowników firmy wyjeżdżających na spotkania handlowe, negocjacje umów, targi, konferencje, szkolenia, czy stacjonarne eventy dla większych grup kontrahentów, powiązane z możliwością zwiedzania okolicy jachtem”. Firma nie wyklucza wypożyczania jachtu innym podmiotom i uznaje kupno za dobry deal.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, jak i fakt, że szacowana wartość rynkowa jachtu, który Spółka będzie mogła sprzedać po okresie leasingu, bliska będzie 60% jego wartości początkowej, Zarząd Spółki uważa, że opisana strategia ekspansji na rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej jest najbardziej efektywnym i dobrze rokującym rozwiązaniem.

Źródło: Bankier

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Close
Back to top button
Close
Close