Business lifestyleGospodarkaHandelInwestycjeMotoryzacjaPaństwoPrawoŚwiatTechnologie

USA rozpoczynają formalnie dochodzenie w sprawie Tesla Autopilot

Tesla Autopilot przedmiotem kontroli

Amerykańska agencja federalna odpowiedzialna za bezpieczeństwo ruchu drogowego rozpoczyna oficjalne dochodzenie w sprawie „samodzielnego” systemu autopilota Tesla Autopilot. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) poinformowała, że ​​reaguje po 11 wypadkach Tesli od 2018 roku z udziałem pojazdów uprzywilejowanych. W niektórych przypadkach pojazdy Tesli „uderzyły bezpośrednio w pojazdy służb ratowniczych”. Dochodzenie obejmie około 765 000 samochodów Tesla wyprodukowanych od 2014 roku, czyli z Model Y, Model X, Model S i Model 3.

Agencja była przede wszystkim zaniepokojona widoczną niezdolnością pojazdów Tesli do radzenia sobie z pojazdami zatrzymanymi na drodze – w szczególności pojazdami uprzywilejowanymi uczestniczącymi w zdarzeniu. Na liście przypadków znalazł się jeden, w którym Tesla „wjechał na tył” zaparkowanego wozu strażackiego uczestniczącego w wypadku, oraz inny, w którym uderzył zaparkowany samochód policyjny.

NHTSA powiedział, że rozpoczyna wstępne dochodzenie w sprawie „technologii i metod stosowanych do monitorowania, wspomagania i egzekwowania zaangażowania kierowcy” podczas korzystania z Tesla Autopilot. Agencja przekazała, że w 11 wypadkach, które skłoniły do ​​zbadania sprawy, albo Autopilot, albo system o nazwie Tempomat z kontrolą ruchu był aktywny „tuż przed” kolizją.

Dokumenty potwierdzające dochodzenie odnotowują jednak trudne okoliczności związane z wieloma kolizjami.

Większość incydentów miała miejsce po zmroku, a napotkane sceny wypadków obejmowały środki kontroli sceny, takie jak światła pojazdów pierwszej pomocy, flary, podświetlana tablica ze strzałkami i stożki drogowe.

– czytamy.

Członek KRRiT: Lex TVN jest szansą dla Discovery, a nie atakiem

Tesla Autopilot to nie autopilot?

Tesla Autopilot to technologia wspomagająca umożliwia automatyczne kierowanie, przyspieszanie i hamowanie samochodu. Jednak system znalazł się pod ostrzałem, ponieważ wprowadza w błąd, gdyż nie prowadzi automatycznie samochodu, a kierowcy muszą przez cały czas utrzymywać kontrolę i uwagę. Tesla reklamowała tę funkcję jako „autopilot” i obiecała „pełną samodzielną jazdę”, która jest teraz dostępna dla niektórych użytkowników w wersji beta.

Użytkownicy w przeszłości często nadużywali systemu, czego przykładem mogą być używanie telefonów podczas jazdy samochodem bez nadzoru, zmiana foteli samochodowych czy nawet brak kierowcy za kierownicą.

W oświadczeniu rzecznik NHTSA powiedział:

Żadne obecnie dostępne na rynku pojazdy silnikowe nie są w stanie samodzielnie prowadzić. Każdy dostępny pojazd wymaga, aby ludzki kierowca miał kontrolę przez cały czas.

Dyrektor naczelny Elon Musk wcześniej ogłosił 19 sierpnia „Tesla AI Day”, który, jak powiedział, będzie prezentował postępy w systemach sztucznej inteligencji firmy – z myślą o rekrutacji ekspertów AI do firmy. Tesla rozwiązał swój zespół ds. public relations w październiku 2020 r. i nie można uzyskać od niego komentarza.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Close
Back to top button
Close
Close