GospodarkaHandelPolska

Polacy uwielbiają Biedronkę i Lidla, ale goni ich pewien zielony płaz

Biedronka traci, ale nadal pierwsza

Jak wynika z najnowszego rankingu marek sieci detalicznych YouGov BrandIndex, chociaż Biedronka straciła zaufanie 5% Polaków to nadaj pozostaje liderem w rankingu ulubionych. Zakupów w popularnej Biedrze dokonywało aż 69% Polaków. Na drugim miejscu z wynikiem 50% uplasowała się niemiecka sieć Lidl Polska.

Na podium znalazła się także sieć Żabka, która zanotowała mocny wzrost o cztery punkty procentowe. Sieć Carrefour pomimo tego, że utrzymała odsetek klientów z poprzedniego miesiąca, spadła o jedną pozycję – na 6. miejsce – i dała się wyprzedzić również francuskiej Auchan, która zwiększyła udziały o jeden punkt procentowy i zajęła 5. lokatę.

Na dalszych pozycjach jest Tesco, które straciło 2 punkty procentowe, ale utrzymało swoje miejsce w rankingu. Duży wzrost zanotowało Netto, które zyskując 4 punkty procentowe przeskoczyło dwie pozycje i uplasowało się na 8 miejscu.

Dino przebiło się do TOP10

W pierwszej dziesiątce zadebiutowała sieć Dino, która zrównała się wynikiem z siecią Delikatesy Centrum z Grupy Eurocash. Delikatesy zanotowały spory – o trzy punkty procentowe – spadek, zaś Dino poprawiło wynik o dwa punkty procentowe.

Jak wynika z badania, w sklepach Dino robi zakupy już co siódmy Polak. Sieć na koniec czerwca liczyła 1 302 sklepy i rozwija się w „biedronkowym stylu”, czyli podobnie jak początkowo wielki konkurent nie wchodzi do wielkich miast. Badanie skomentowała Wiadomościom Handlowym Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, która realizuje badanie YouGov BrandIndex:

Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała konsekwentnie realizowana strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci.

Źródło: Business Insider

Tagi
Pokaż więcej

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close