MediaŚwiatTechnologie

Facebook opublikował najnowszy raport dotyczący mowy nienawiści

Facebook ujawnił najnowsze liczby dotyczące rozpowszechnienia mowy nienawiści na swojej platformie, przekazując, że na każde 10 000 wyświetleń treści w trzecim kwartale 2020 roku 10 do 11 obejmowało mowę nienawiści.

Największa na świecie firma zajmująca się mediami społecznościowymi, pod nadzorem działań policyjnych dotyczących nadużyć, szczególnie w okolicach listopadowych wyborów prezydenckich w USA, opublikowała szacunki w swoim kwartalnym raporcie moderacji treści.

Facebook podał, że podjął działania wobec 22,1 miliona treści szerzących nienawiść w trzecim kwartale, z których około 95% zostało zidentyfikowanych proaktywnie, w porównaniu z 22,5 milionami w poprzednim kwartale.

Firma definiuje „podejmowanie działań” jako usuwanie treści, zasłanianie ich ostrzeżeniem, wyłączaniem kont lub eskalowaniem ich do agencji zewnętrznych.

Tego lata organizacje zajmujące się prawami obywatelskimi zorganizowały szeroko zakrojony bojkot reklamowy, aby spróbować wywrzeć presję na Facebooku, aby przeciwdziałał mowie nienawiści.

Firma zgodziła się ujawnić wskaźnik szerzenia nienawiści, obliczony na podstawie analizy reprezentatywnej próbki treści wyświetlanych na Facebooku, i poddać się niezależnemu audytowi w zakresie egzekwowania prawa.

Anti-Defamation League, jedna z grup stojących za bojkotem, stwierdziła, że ​​nowy miernik Facebooka nadal nie ma wystarczającego kontekstu, aby przeprowadzić pełną ocenę jego wyników.

Wciąż nie wiemy z tego raportu, ile dokładnie treści użytkownicy zgłaszają na Facebooku – niezależnie od tego, czy podjęto działania – powiedział rzecznik ADL Todd Gutnick.

Te dane mają znaczenie, powiedział, ponieważ „istnieje wiele form mowy nienawiści, których Facebook nie usuwa się nawet po ich oznaczeniu”.

Rywale na Twitterze i YouTube, których właścicielem jest firma Alphabet Inc. Google, nie ujawniają porównywalnych wskaźników rozpowszechnienia.

Guy Rosen z Facebooka przekazał, że od 1 marca do wyborów 3 listopada firma usunęła ponad 265 000 treści z Facebooka i Instagrama w Stanach Zjednoczonych za naruszenie zasad dotyczących ingerencji wyborców.

Facebook usuwa za negację Holocaustu

W październiku Facebook poinformował, że aktualizuje swoją politykę dotyczącą szerzenia nienawiści, aby zakazać treści, które zaprzeczają lub zniekształcają Holokaust.

Facebook podał, że podjął działania wobec 19,2 milionów fragmentów brutalnych i drastycznych treści w trzecim kwartale, w porównaniu z 15 milionami w drugim. Na Instagramie podjął działania wobec 4,1 miliona fragmentów brutalnych i graficznych treści.

Na początku tego tygodnia dyrektor generalny firmy był krytykowany przez Kongres na temat praktyk moderowania treści ich firm, od republikańskich zarzutów o uprzedzenia polityczne po decyzje dotyczące przemoc.

W zeszłym tygodniu informowano, że Zuckerberg powiedział na zebraniu wszystkich pracowników, że były doradca Trumpa w Białym Domu, Steve Bannon, nie naruszył na tyle zasad firmy, aby uzasadnić zawieszenie, gdy wezwał do ścięcia dwóch amerykańskich urzędników.

Firma była również krytykowana w ostatnich miesiącach za to, że umożliwiła dużym grupom na Facebooku rozpowszechnianie fałszywych roszczeń wyborczych i brutalnej retoryki.

Źródło: theverge.com

Tagi
Pokaż więcej

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close