Doradztwo biznesowe

Jak przygotować komunikację w firmie?

Jak zadbać o to, by komunikacja była na najwyższym poziomie? Jak przemawiać za pomocą marki? Świadoma komunikacja stawia wyzwanie, wymagające starannego planowania. Poniższe wskazówki, pomogą Ci przygotować odpowiednią strategię.

Jak przygotować komunikację w firmie? Skuteczna komunikacja w 5 krokach

1. Rozpoznanie odbiorców

Im lepiej zdefiniujemy i poznamy naszą grupę docelową, tym lepiej dobierzemy właściwy sposób na przekaz i odpowiednie narzędzia do komunikacji wewnętrznej. Określ wiek, płeć odbiorców, ich pragnienia. Zastanów się: Czy odbiorca docelowy to nowy użytkownik produktu? Czy jest wierny marce? Im dokładniej rozpoznasz odbiorców, tym efektywniejsze mogą być późniejsze działania m.in. te marketingowe.

2. Określenie celów komunikacji

Skuteczny komunikat, to taki, który realizuje wcześniej założone cele. Przykładowe cele to:

  • Budowa świadomości marki – można powiedzieć, że jest to pielęgnowanie zdolności konsumenta do rozpoznawania i przypominania sobie o określonej marce. Może być to charakterystyczny kolor, który zapadnie w pamięć, slogan, grafika itp.
  • Tworzenie nastawienia wobec marki – Przykładowo, reklamy dezodorantów często wskazują na zdolność do usunięcia problemu – brzydkiego zapachu. Natomiast reklamy produktów żywności, podkreślają niesamowite doznania dla naszego podniebienia.
  • Sprzedaż produktów bądź usług – Wszelkie promocje “dwa w cenie jednego”, kupony lub oferty, które mają skłonić Konsumentów do podjęcia decyzji o zakupie danego produktu bądź usługi.

3. Sformułowanie komunikatów

Skuteczność komunikacji zależy zarówno od treści, jak i od tego, jak zostanie wyrażone przesłanie. Copywriting to nie tylko etap kreatywny, który skupia się na wiarygodności i oryginalności. Wymaga również wrażliwości na potrzeby konsumentów, a także umiejętności rozwiązania takich problemów jak: co powiedzieć i jak o tym powiedzieć.

4. Dobierz kanały i narzędzia

Na tym etapie warto pamiętać, że nie możemy wszystkich odbiorców docelowych wrzucić do jednego worka. Inaczej będziemy tworzyć komunikat dla osób młodszych, które czują się jak ryby w wodzie w mediach społecznościowych, a inaczej dla osób starszych.

5. Mierz efekty

Nie bój się audytu komunikacyjnego. Przeprowadzenie audytu raz do roku pomoże Ci sprawdzić, czy działania komunikacji marketingowej są skuteczne i przynoszą oczekiwane efekty.

Odpowiednia komunikacja stanowi klucz do sukcesu. Osadzając markę w pamięci Klientów i kreując jej wizerunek poprzez odpowiednią komunikację, możesz napędzić sprzedaż, a nawet zwiększyć wartość swojego produktu lub usługi. Jeśli zastanawiasz się, jakie działania powinieneś wdrożyć u siebie, skontaktuj się z doświadczoną agencją marketingową – nasi specjaliści opracują skuteczny plan działania!

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close