GospodarkaHandelPolskaPrawo

Kolejne kary dla Biedronki – ponad 111 tysięcy złotych.

Kary za naruszenia przepisów dotyczące uwidaczniania cen.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko spółce Jeronimo Martins Polska, w sprawie uwidaczniania niższych cen przy produkcie i naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka. Jak stwierdzi prezes UOKiK Marek Niechciał, ze skarg które trafiły do Inspekcji Handlowej wynika, że jest to częste zjawisko w tych sklepach.

Mieliśmy bardzo dużo sygnałów z całego kraju na temat nieprawidłowości przy podawaniu cen w sklepach sieci Biedronka. Zgłaszali je zarówno konsumenci, jak i wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej. Nie może być tak, że klient widzi atrakcyjną cenę przy produkcie, a po obejrzeniu paragonu okazuje się, że zapłacił więcej. To może być nieuczciwa praktyka rynkowa.

Inspekcja Handlowa otrzymała już ponad 230 skarg w tej sprawie. Dotychczas UOKiK podtrzymał 4 decyzje Inspekcji Handlowych, które ukarały Biedronkę na łączną kwotę ponad 111 tysięcy złotych. Jeśli wszczęte w październiku postępowanie potwierdzi kolejne zarzuty, tym razem firmie Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10% obrotu.

Źródło: UOKiK

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close