Vectra liderem na polskim rynku
Sieć kablowa Vectra przejęła 100 procent akcji spółki Multimedia Polska. Tym samym stała się największym operatorem kablowym w Polsce.
Po przejęciu Grupa Vectra posiada przeszło ponad 1,7 miliona abonentów, a także w zasięgu sieci znalazło się około 4,4 miliona gospodarstw domowych. Vectra tym samym zepchnęła z piedestału UPC Polska – posiadającego 1,5 miliona klientów.
Obie spółki, Vectra S.A. i Multimedia Polska S.A., w najbliższym czasie będą kontynuować swoją działalność operacyjną bez zmian, koncentrując się na wspólnym dostarczaniu nowej wartości naszym abonentom
– zapowiada Jan Piotrowski, nowo mianowany prezes Multimedia Polska
Piotrowski zastąpił na stanowisku Andrzeja Rogowskiego – wieloletniego prezesa spółki Multimedia Polska.
Przejęcie było możliwe po uzyskaniu warunkowego pozwolenia od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z nałożonym warunkiem Vectra będzie musiała sprzedać sieć należącą do niej lub Multimedia Polska w ośmiu miejscowościach:
- Gorzowie Wielkopolskim
- Kwidzynie
- Łowiczu
- Olsztynie
- Ostródzie
- Pogórzu
- Pruszczu Gdańskim
- Stargardzie
Vectra utworzy także nowe spółki, do których przeniesie mienie z każdego z wymienionych miast – m.in. umowy z abonentami, infrastrukturę telekomunikacyjną, umowy z pracownikami, dokumentację księgową i techniczną oraz bazy abonentów. Następnie te spółki zostaną sprzedane niezależnemu inwestorowi, niepowiązanym w żaden sposób z Vectrą. Nowy inwestor będzie musiał zostać zaakceptowany przez UOKiK.
Nie ujawniono, ile Vectrę kosztowało przejęcie spółki Multimedia Polska.
Źródło: money.pl