MotoryzacjaPolskaŚwiatTransport

Mercedes wycofuje milion samochodów z powodu wadliwych hamulców

Mercedes wycofuje prawie milion samochodów

Niemiecki producent samochodów Mercedes – Benz wycofuje prawie milion starszych pojazdów z całego świata z powodu potencjalnych problemów z układem hamulcowym. W weekend firma poinformowała, że skontaktuje się z właścicielami tych pojazdów, ponieważ w ich hamulcach może występować zjawisko, które nazwała “zaawansowaną korozją”. Wycofanie dotyczy łącznie 993 407 pojazdów, w tym 70 000 w Niemczech.

W zeszłym roku Mercedes wycofał podobną liczbę samochodów z powodu problemu bezpieczeństwa związanego z systemem powiadamiania o wypadkach. Firma poinformowała, że pojazdy objęte najnowszym wycofaniem zostały wyprodukowane w latach 2004-2015 i należały do serii SUV-ów ML i GL oraz luksusowych minivanów klasy R.

Stwierdziliśmy, że w niektórych z tych pojazdów działanie wspomagania hamulców może być zakłócone przez zaawansowaną korozję w obszarze złącza w obudowie. Może się zdarzyć, że szczególnie silny lub ostry manewr hamowania spowoduje mechaniczne uszkodzenie wspomagania hamulców. W takim bardzo rzadkim przypadku nie byłoby możliwe wyhamowanie pojazdu za pomocą hamulca głównego. Zwiększyłoby się zatem ryzyko wypadku lub odniesienia obrażeń.

– poinformował Mercedes w oświadczeniu.

Czytaj też: Tesla wycofa 475 000 samochodów w USA z powodu wad kamery cofania

Mercedes musiał naprawić “eCall”

Mercedes poinformował, że natychmiast rozpoczyna akcję wycofywania pojazdów z rynku, a proces będzie obejmował sprawdzenie potencjalnie wadliwych pojazdów i wymianę części, jeśli będzie to konieczne. W lutym ubiegłego roku firma wycofała ponad milion samochodów z powodu usterki w funkcji “eCall”, która powiadamia służby ratunkowe o wypadku i przekazuje informacje o położeniu pojazdu. Usterka powodowała, że możliwe było wysłanie błędnej lokalizacji.

Ponieważ problem był związany z oprogramowaniem, naprawę przeprowadzono w większości przypadków zdalnie, poprzez bezprzewodowe pobranie danych przy użyciu istniejącego w samochodzie połączenia danych komórkowych. System “eCall” jest obowiązkowy w Unii Europejskiej dla wszystkich samochodów sprzedawanych od 2018 roku i umożliwia szybkie manualne lub automatyczne wezwanie pomocy. Ręczne wezwanie jest włączane przyciskiem przez kierowcę lub pasażerów pojazdu, a automatycznie aktywowane, w określonych warunkach po zderzeniu, dzięki czujnikom zamontowanym w pojeździe. System pozostaje nieaktywny i jest uruchamiany (jak poduszka powietrzna) dopiero w momencie wypadku.

Czytaj też: Brak chipów sprawia, że producenci stracą w tym roku 210 mld USD

Źródło: BBC

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close