Wiedźmin przebił kolejną barierę. Dodatkowe zyski dla CD Projekt
CD Projekt spełnił swój cel. Dzięki przekroczeniu bariery 50 milionów dolarów wpływów ze sprzedaży producent gier zarabia więcej na “Wiedźminie 3” na platformie Steam.
Dotychczas bowiem CDP uzyskiwało 75 proc. przychodów ze sprzedaży gry na platformie Steam.
Jednak dzięki przekroczeniu 50 milionów dolarów ze sprzedaży trzeciej odsłony “Wiedźmina”, przychody producenta zwiększą się o 5 punktów procentowych do 80 procent CD Projekt poinformował o tym fakcie na Twitterze.
The accumulated revenue from sales of The Witcher 3 on @Steam platform for the period of time between October 1st 2018 and today has exceeded 50M USD. As a result, we are now getting 80% on any subsequent sales of TW3 on Steam.
Thank you all for your support! pic.twitter.com/JgNgrrI5h0— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) February 20, 2020
Na sukces gry wpływ miał także… serial Netfliksa o tym samym tytule. Po jego premierze serwery Steama odnotowały wzmożony ruch graczy. W ostatecznym rozrachunku był on większy, niż w momencie premiery gry, która miała miejsce w maju 2015 roku.
Rekord padł dokładnie 30 grudnia 2019 roku – 10 dni po premierze serialu “Wiedźmin”. Tamtego dnia grę na platformie odpaliło 93,8 tysiąca osób, dzięki czemu “Wiedźmin 3” wrócił na listę bestsellerów Steama.
Portal SteamDB podaje, że kolejny rekord padł 5 stycznia. Wtedy też odnotowano aktywność 103,3 tysiąca graczy.
Steam jest największą platformą dystrybucji cyfrowej gier na komputery PC. Portal swego czasu zapowiedział, że od 1 października 2018 roku będzie pobierać niższą prowizję za dystrybucję niż dotychczas.
Warunkiem jest przekroczenie bariery 10 mln dolarów przez tytuł – wtedy prowizja spada z 30 procent do 25 procent. O kolejne 5 punktów procentowych spada w przypadku przekroczeniu wpływów na poziomie 50 milionów dolarów. Z tego zapisu korzysta właśnie CD Projekt.
Źródło: bankier.pl
Jeden komentarz