PaństwoPolitykaPolskaZdrowie i medycyna

Maseczki z Antonowa z fałszywymi dokumentami?! KGHM prostuje Wyborczą, a redaktor to wyśmiewa.

Gazeta Wyborcza opublikowała materiał, w którym informuje, że maseczki, zamówione przez KGHM, posiadają fałszywą dokumentację.

Do sprawy odniósł się KGHM, zarzucając redakcji z Czerskiej kłamstwo. Na koncie twitterowym prezesa KGHM, Marcina Chludzińskiego, pojawiły się zdjęcia dokumentów, dotyczących zamówionych przez KGHM maseczek.

Jednym z nich jest dokument z oznaczeniem CE, które oznacza, że produkt spełnia wymogi dyrektyw unijnych i jest bezpieczny w użytkowaniu. Został on wystawiony przez Ente Certificazione Macchine.

Pojawiły się jednak nowe informacje, które mogą potwierdzać tezę o “lewych” dokumentach. Internauci twierdzą, że organizacja ta nie posiada praw do wystawiania owego certyfikatu, gdyż znalazła się na liście podmiotów niewiarygodnych.

O sprawie Gazeta Wyborcza pisze również dzisiaj. Wyborcza przeprowadziła śledztwo dziennikarskie, z którego ma wynikać, że maseczki, które zamówił rząd mają podrobione certyfikaty.

KGHM sprostowało dziś także informację Gazety Wyborczej na swojej stronie internetowej. Jak pisze spółka:

KGHM skrupulatnie sprawdza wiarygodność dokumentacji, ale przede wszystkim wiarygodność dostawców. Posiadamy numery seryjne każdego z certyfikatów. Firma Ente Certificazione Macchine Srl ma na swojej stronie wyszukiwarkę do szybkiej weryfikacji dokumentów.

Tego typu informacje mają wywołać niepokój oraz sprawić, że  społeczeństwo straci zaufanie do całego systemu dostaw dla służby zdrowia. To niebezpieczne i wygląda jak sabotaż, a nie dbałość o bezpieczeństwo i jakość.

Redakcja Gazety Wyborczej otrzymała wezwanie do sprostowania nieprawdziwych informacji. Jeżeli sprostowanie nie zostanie zamieszczone przez redakcję, KGHM Polska Miedź SA podejmie dalsze kroki prawne.

Autor artykułu z Gazety Wyborczej wyśmiał oświadczenie KGHM, zaznaczając, że spółka popełniła błąd w rozszyfrowaniu skrótu FDA. Po wpisie, treść sprostowania lekko zmieniono.

Źródło: Gazeta Wyborcza, materiały prasowe KGHM

KGHM ucina spekulacje na temat przejęcia Tauronu

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close