Polacy wydali na zakupy tyle co przed świętami
W dniach 9-15 marca wartość koszyka zakupów FMCG w Polsce wzrosła o 57 procent rdr. Osiągając wartość zbliżoną do szczytów sprzedaży typowych dla okresu przedświątecznego.
W 11 tygodniu nastąpiła zmiana rankingu kategorii pod względem wartości sprzedaży w porównaniu do rankingu znanego z 2019 roku. O ile w roku poprzednim grupami produktowymi o największej wartości sprzedaży były kolejno suche produkty spożywcze, alkohole i napoje. To niepokój związany z sytuacją sanitarną sprawił, iż na drugim miejscu po suchych produktach spożywczych pojawiły się środki higieny i pielęgnacji ciała.
Dla dwóch największych grup produktów pod względem wartości sprzedaży, czyli suchych produktów spożywczych sprzedaż podwoiła się. W przypadku środków higieny i pielęgnacji wzrost wyniósł 70 procent.
Zapowiedź ograniczeń i niepewność związana z aktualną sytuacją sanitarną skłoniła Polaków do robienia zakupów zapobiegawczych i zadbania o zdrowie. Kupowaliśmy przede wszystkim środki sanitarne i środki czystości, produkty spożywcze o dłuższym terminie przydatności, zarówno suche jak i mrożone, myśląc w dłuższej perspektywie. Wybieraliśmy artykuły, które mogą być potrzebne w późniejszym czasie: produkty dla dzieci, produkty w puszkach i suszone.
Rząd ogłosił stan epidemii oznaczający możliwość wprowadzania dalszych ograniczeń i przedłużył czas zamknięcia szkół do 14 kwietnia. Placówki handlowe wdrażają zmiany w sposobie funkcjonowania i obsługi klientów, godzin otwarcia i podejmują działania zabezpieczające swych pracowników.
Źródło: bankier.pl