HandelPaństwoPolskaŚwiatZdrowie i medycyna

Biedronka pod lupą UOKiK

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec Jeronimo Martins Polska. Właścicielowi Biedronki grozi kara w wysokości do 10 procent rocznego obrotu za wprowadzanie konsumentów w błąd, co  do kraju pochodzenia owoców i warzyw – podał UOKiK w komunikacie.

Kontrole Inspekcji Handlowej w marketach Biedronka potwierdziły nieprawidłowości w oznaczaniu kraju pochodzenia owoców oraz warzyw. Skargę złożyli konsumenci odnośnie wywieszek w sklepach sieci dotyczących kraju pochodzenia, które wprowadzały w błąd klientów. Biedronce grozi kara pieniężna do 10 procent rocznego obrotu.

Postawiłem spółce Jeronimo Martins Polska zarzut stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzanie ich w błąd co do kraju pochodzenia owoców i warzyw. Dla wielu osób to kluczowa informacja, która mogła przesądzić o zakupie danego produktu (…) Nieprawdziwe informacje w sklepach Biedronka mogły zniekształcić ich decyzje zakupowe – mówił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Podczas kontroli Inspekcji Handlowej w I kwartale tego roku w Biedronce zdarzały się przypadki, gdy marchewkę z Belgii czy Holandii sprzedawano jako polski produkt. Taka sytuacja miała miejsce w markecie w województwie śląskim. Z kolei w sklepie w województwie lubelskim ogórki szklarniowe z Ukrainy oznaczano jako towary pochodzące z Polski.

Kontrolerzy Inspekcji Handlowej wzięli pod lupę przede wszystkim warzywa i owoce m.in. ziemniaki, jabłka, cebulę, kapustę, marchew znakowane jako polskie produkty. Podczas inspekcji porównywane były dane ze sklepowych wywieszek z informacjami w dokumentach sprzedaży.

W pierwszym kwartale 2020 roku wśród 168 skontrolowanych partii owoców i warzyw inspektorzy zgłosili zastrzeżenia do 24 zestawów produktów, czyli 14,2 procenta. Pomimo że kontrole na czas trwania narodowej kwarantanny zostały czasowo wstrzymane, inspektorzy zdążyli stwierdzić nieprawidłowości w 11 marketach Biedronki.

Prezes UOKiK prowadzi wobec spółki także inne postępowania, na przykład dotyczące nieprawidłowego informowania konsumentów o cenach oraz stosowaniu nieuczciwych praktyk wobec dostawców produktów spożywczych.

Źródło: bankier.pl

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close