Słaby start gry o COVID. Akcje firmy w dół
Ogłoszona niewiele ponad miesiąc temu gra o pandemii koronawirusa autorstwa Jujubee nie spotkała się z zainteresowaniem graczy. Słaby start gry „COVID: The Outbreak” ma odzwierciedlenie w spadającym kursie akcji.
30 kwietnia notowana na NewConnect spółka Jujubee zapowiedziała pracę nad grą strategiczną, która pozwoli graczom na walkę z wciąż trwającą epidemią. Tempo prac było ekspresowe, ponieważ gra trafiła na platformę Steam już 29 maja.
Pierwszy weekend gry katowickiej spółki nie był jednak udany. Według danych serwisu SteamDB, w szczytowym momencie w tytuł jednocześnie grało zaledwie 31 osób. Gra dostępna jest również na mniej popularnej platformie GOG, w identycznej cenie 49,49 złotego.
Na reakcję inwestorów nie trzeba było długo czekać. Po 15 minutach poniedziałkowych notowań akcje Jujubee taniały o blisko 10 procent. Kurs na poziomie 7,14 złotego jest najniższy od miesiąca, co oznacza wymazanie wzrostów następujących po ogłoszeniu premiery gry o koronawirusie.
W wydanym miesiąc temu komunikacie spółka poinformowała, że w związku z nadchodzącą premierą gry podjęła decyzję o przeznaczeniu części z przychodów netto z platformy Steam w maju i czerwcu na rzecz CEPI (The Coalition for Epidemic Preparedness Innovations) oraz innych wybranych fundacji charytatywnych wspierających walkę z konsekwencjami pandemii koronawirusa. Jednocześnie rozpoczęte w pierwszym kwartale prace nad grą COVID oraz konieczność pracy zdalnej wpłynęły na decyzję spółki o przesunięciu o kilka miesięcy premiery zapowiedzianej już wcześniej i dobrze przyjętej przez inwestorów gry „Dark Moon”.
Źródło: bankier.pl