MediaPolskaŚwiatTechnologie

Anja Rubik o SpaceX i lotach w kosmos: Miliardy dolarów… aby zadowolić ego!

Modelka krytykuje miliardera i loty w kosmos

Marzenia miliardera Elona Muska na temat podróży kosmicznych i kolonizacji Marsa powoli zaczynają się spełniać. Po słynnym już wysłaniu w kosmos samochodu Tesla wraz z manekinem, firma miliardera zaliczyła kolejny sukces. SpaceX we współpracy z NASA udało się wynieść na orbitę ziemską statek Crew Dragon. Co najważniejsze, była jest misja załogowa!

Crew Dragon został wyniesiony za pomocą rakiety Falcon 9. Wszystkie segmenty rakiety bez problemu wróciły na Ziemię. Kapsuła z załogą dotarła bezpiecznie do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, gdzie zadokowała w automatyczny sposób, pod nadzorem pokładowego komputera.

View this post on Instagram

Ready for launch @nasa

A post shared by SpaceX (@spacex) on

Misja NASA i SpaceX jest historycznym wydarzeniem. Prywatna firma SpaceX udowodniłą światu, że potrafi bezpiecznie wysyłać ludzi w kosmos. Z kolei NASA uniezależni się od rosyjskiego monopolu kosmicznego. Dotychczas wymiana członków załogi ISS była realizowana wyłącznie za pomocą rosyjskich statków Sojuz, a agencja płaciła Rosjanom za jedno miejsce od 72 do 86 milionów dolarów. Na współpracy zyskają nie tylko obie strony, ale przede wszystkim społeczeństwo. Nie wszystkim się to jednak podoba.

Polscy celebryci mają tendencję do wypowiadania się na tematy, które nie do końca mają coś wspólnego z zawodem jakim się zajmują. Tak jest i tym razem, a temat lotów kosmicznych postanowiła skrytykować… modelka Anja Rubik. Celebrytka na swoim Instastroies opublikowała dwujęzyczną, krótką opinię na temat misji Elona Muska i NASA. Rubik zarzuciła Muskowi… marnowanie miliardów dolarów na “zadowolenie ego”.

Fot. Instagram/Anja Rubik

I faktycznie, NASA miała zapłacić SpaceX 55 milionów tylko za jedno miejsce w kapsule. Sęk w tym, że od czasu zawieszenia lotów wahadłowych w 2011 Amerykanie byli w tym aspekcie uzależnieni od Rosji. Trudno więc nazywać takie loty “zadowalaniem ego”.

Internauci: Sama bardziej niszczysz środowisko!

Tekst Rubik spotkał się z krytyką internautów. Jedna z negatywnych wobec niej opinii pojawiła się na fanpage W tym antyludzkim państwie. Jak pisze autor:

Branża w której pracuje Anja Rubik odpowiada za 10% światowej emisji dwutlenku węgla, promuje niezdrowy model konsumpcjonizmu, odpowiada za zrujnowanie psychiki wielu młodych dziewczyn, wykorzystuje ludzi w krajach trzeciego świata. I właśnie ta modelka, która partycypuje w tym chorym systemie, zarabia miliony dolarów rocznie, posiada domy w różnych częściach świata oburza się na branże dzięki której powstało wiele wspaniałych rozwiązań technicznych, ludzkość poszła znacząco do przodu, motywuje młodzież do rozwoju i zapewnia miliony miejsc pracy na świecie, które w dużej części są godnie opłacane.

Branża w której pracuje Anja Rubik odpowiada za 10 procent światowej emisji dwutlenku węgla, promuje niezdrowy model…

Opublikowany przez W tym antyludzkim państwie Poniedziałek, 1 czerwca 2020

Część z internautów prosi także o uświadomienie modelki, że NASA wysyła ludzi na ISS właśnie w celu badań, na przykład nad zmianami klimatu, a nie robienia fotek na Insta.

Crew Dragon zadokował do ISS. Historyczna misja SpaceX i NASA.

Źródło: Elle.pl