MarketingMotoryzacjaŚwiatTechnologieTransport

Nowe logo BMW. Jak wam się podoba?

Koncern motoryzacyjny BMW wprowadza nowe logo

Firma BMW przedstawiła nowy koncepcyjny model samochodu elektrycznego BMW i4. Uwagę przykuła nowa wersja logo koncernu, umiejscowiona na przedzie pojazdu. Firma przekonuje, że zmiana sprawi iż BMW będzie postrzegane jako bardziej otwarte i dostępne.

Nowe logo BMW nadal ma kształt okręgu, na którego zewnętrznej stronie widnieje napis BMW. W środkowym okręgu zachowano biało-niebieskie barwy, które jest hołdem dla Bawarii, z której BMW się wywodzi.

Główną zmianą jest zrezygnowanie z czarnej barwny na zewnętrznej ramce okręgu. Teraz ramka jest “pusta” i tło logo będzie zależało od wersji kolorystycznej samochodu. Zewnętrzny pierścień znaku jest biały, a nowe logo nie ma już trójwymiarowego charakteru i jest płaskie.

Fot. BMW

Jens Thiemer, senior vice president customer&brand BMW w BMW Group stwierdził, że firma musi dostosować się do młodego pokolenia klientów, który „żyje w cyfrowym świecie”. Dodał, że skoro „BMW staje się marką relacyjną”, nowe logo zachęci klientów do ponownego odkrycia marki z jej historią i produktami. Dzięki zmianom, firma chce być postrzegana jako bardziej otwarta i dostępna dla wszystkich.

Nowe logo i design marki symbolizują znaczenie marki dla mobilności oraz radości z jazdy w przyszłości. (…) Przezroczyste logo zostało zaprojektowane tak, aby promieniować większą otwartością i jasnością.

Nowe logo nie podoba się Marcinowi Kalkhoffowi, parnerowi w BrandDoctor. Kalkhoff w rozmowie z portalem WirtualneMedia przekonuje, że nowej wersji logo BMW brakuje wyrazistości i ,,gubi emocje”.

Każda zmiana niesie za sobą jakąś kontrowersję. BMW starało się dość dokładnie wytłumaczyć, skąd ta zmiana i czemu służy, ale… Mnie te argumenty nie przekonują – otwartość, cyfryzacja – tak to z tego logo widać, ale dla mnie to nie jest BMW. Ta marka zawsze reprezentowała archetyp bohatera, dawała jej klientom poczucie siły, przewagi, wyjątkowości, czyniła z nich właśnie bohaterów. Nie bardzo umiem dostrzec jak przezroczyste logo miałoby utrzymać ten archetyp. Moim zdaniem w motoryzacji, samochodach, w marce ze sportowym pazurem przezroczystość nie pomaga. Brak barw, wyrazistości skutkuje uniwersalnością, a ta z kolei gubi emocje i przekształca je w funkcje. Nie chcę funkcyjnego BMW.

A jak wam podoba się ta zmiana?

Fot. BMW

Źródło: WirtualneMedia

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close