HandelMarketingPolskaTechnologie

Paczkomaty Żabka? Sklep testuje maszyny do odbioru paczek

Żabka testuje kolejną innowację

Żabka ponownie zaskakuje. Teraz sieć sklepów testuje automaty do odbioru paczek. Jak tłumaczy sklep w komunikacie, “urządzenie pozwoli na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla jej klientów oznacza wygodny i bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą”. Pierwszy automat funkcjonuje już w sklepie Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi. Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska przekonuje, że urządzenie ma wiele zalet.

Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów.

Urządzenie jest niewielkich rozmiarów i znajduje się wewnątrz sklepu, co w praktyce oznacza możliwość odbioru przesyłek tylko w godzinach pracy placówki. System do nadawania i odbioru paczek wyprodukowany zostały przez polską firmę Retail Robotics. Marek Piotrowski, chief marketing officer i partner w firmie przekonuje, że urządzenie PickupHero wdrożone w Żabce to innowacja technologiczna na skalę światową. Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansów i rozwoju w Żabce dodaje:

Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów.

Jak działa urządzenie? Maszyna jest wbudowana w regały sklepu. Klient podchodząc do panelu, w prosty i intuicyjny sposób wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni.

Źródło: WirtualneMedia

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close