Biznesowi celebryciBusiness lifestyleHandel

Team X sprzedaje świeczki za 44,99 zł. W Kaufland kupisz je za 9,99 zł

Team X, czyli jedna z najpopularniejszych grup influencerów na polskim Youtube, próbuje dorównać swoimi dokonaniami Ekipę Friza. I nie w pozytywnym znaczeniu, ponieważ nawet oni chcieli zarobić na swoich fanach i to w dość perfidny sposób. Wszystko przez sprzedaż zwykłych świeczek z logiem grupy, które sprzedają za 44,99 zł. Problem w tym, że takie same bez nalepki kosztują raptem 9,99 zł. Internauci są wściekli.

Team X sprzedawał świeczki za prawie 45 zł. Niemal identycznie można kupić w Kaufland za około 10 zł

Team X udostępnił kilka dni temu nową kolekcję świeczek zapachowym, które opatrzył własnym logiem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż kosztowały około 45 zł. Problem jednak w tym, że na TikToku szybko rozniósł się filmik, w którym widać, że jeden z internautów odkrył, taką samą świeczkę za znacznie niższą cenę. I w dodatku w lokalnym Kauflandzie.

@dsmpiarkaOdpowiedz użytk. @dsmpiarka co #viral #dsmp #On #ilovedsmp #fyr #fyp #dsmpiarka #dsmpiarka #duet♬ Fake You Out – leriia


Oryginalna kosztowała raptem 9,99 i jedynie, co ją różniło od świeczki Team X, to oczywiście brak loga oraz nieco inne opakowanie. Portal Vibez.pl zanalizował tę sytuację i napisał, że firma odpowiedzialna za produkcje świeczek, to BisPol, która na co dzień się tym zajmuje. Produkt nosi nazwę snk80-79 i jest niemal identyczny do gadżetu Team X.

Zobacz również: Ekipa Friza znowu plagiatuje? Czy afera z Wersow nic ich nie nauczyła?

Dodatkowo włączył się w to Youtuber Revo, który analizuje podobne “scamy”.  Mężczyzna stwierdził również, że nie ma całkowitej pewności, że są to te same produkty. Niemniej jednak istnieje na to duża szansa

O “aferze” informował również Sylwester Wardęga, który wielokrotnie obnażał hipokryzję naczelnych influencerów polskiego internetu. Youtuber również wyśmiał obecną sytuację, zwracając uwagę na możliwy scam.

Z kolei jeden z internautów wskazał na Youtube, że influencerzy nakładają marże 200-250%, ponieważ takie świeczki kosztują w hurcie około 7,65 zł netto. Następnie naklejają na nie swoje logo i opakowanie, ostatecznie produkt może kosztować 17-18 zł, a nie 40-45 zł. To z kolei można uznać za dość niefrasobliwą próbę zarobku na najmłodszych fanach.

Zobacz również: Lody Ekipa fart czy dobrze zaplanowana strategia marketingowa?

Tymczasem produkt szybko zniknął ze strony Team X. Widocznie grupa stwierdziła, że nie ma sensu kontynuować tego typu zagrywek, choć część świeczek rzeczywiście szybko się sprzedała.

Źródło: Team X
Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close