Kultura i sztukaMarketingMediaRynek pracyWarszawa

Netflix otwiera biuro w Warszawie. Teraz szuka pracowników

Netflix otworzył w Warszawie swoje biuro regionalne, które odpowiada za 28 rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Działalność rozpoczęła się 5 września i lokalizacja biura jest tymczasowa ze względu na hybrydowy model pracy. Nie wiadomo jeszcze, jaka lokalizacja zastąpi obecne miejsce, jednak spółka rozpoczęła poszukiwanie kilkudziesięciu pracowników.

Netflix otwiera biuro w Warszawie. Nasz kraj kluczowym rynkiem dla spółki

Jak dowiedział się serwis Wirtualne Media, Netflix otwiera biuro w Warszawie i poszukuje pracowników. Ponadto do naszego kraju przeniosła się kadra z Amsterdamu, która do tej pory odpowiadała za Europę Środkowo-Wschodnią. Obecnie poszukiwani są specjaliści z całego regionu posiadających kwalifikacje z zakresu marketingu i produkcji filmowej.

Czytaj również: Barack Obama dostał nagrodę Emmy za narrację filmu Netflixa

Łukasz Kłuskiewicz, dyrektor ds. filmów w Europie Środkowo-Wschodniej w Netfliksie, cytowany przez Wirtualne Media, powiedział, że:

Polska jest kopalnią świetnych pomysłów i scenariuszy. Przeniesione na ekran, we współpracy z rodzimymi twórcami, zyskują uznanie widzów w kraju i za granicą. Pracując z Warszawy będziemy jeszcze bliżej lokalnej branży filmowej, co, mam nadzieję, przełoży się na kolejne wyjątkowe realizacje.

Czytaj również: Cena akcji Netflixa spadła o 25%. Firmie pierwszy raz od dekady ubyło subskrybentów

Przeniesienie biura Netflix do Warszawy było zapowiadane już od początku bieżącego roku. Ponadto gigant zainwestował ponad 490 milionów złotych na rozwój polskich filmów i seriali w latach 2020-21. Serwis wspierał także “produkcję własnych tytułów zagranicznych w Polsce”. Spółka przekazała również, że Polska stała się “kluczowym rynkiem” dla firmy w regionie, więc przeniesienie biura było kwestią czasu.

Poinformował o tym również Larry Tanz, wicedyrektor ds. seriali oryginalnych na region Europa, Bliski Wschód, Afryka:

Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej.

Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów.

Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią.

Choć firma nie podała oficjalnych danych na temat klientów w Polsce, to obecnie posiada ponad 220,76 mln abonentów na całym świecie.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close