HandelKultura i sztukaMarketingMediaPolskaTechnologie

Cyberpunk 2077 jednak bez trybu multiplayer. CD Projekt się wycofało

Cyberpunk 2077 bez trybu multiplayer

CD Projekt poinformował o strategii rozwoju na najbliższe lata. Wynika z niej, że studio przejdzie transformację i zmieni sposób produkcji gier. Spółka zamierza jednocześnie pracować nad kilkoma grami AAA. Ujawniono również plany odnośnie najnowszej gry Cyberpunk 2077.

Chcemy mieć pewność, że możemy pracować z dwoma globalnymi markami jednocześnie, zachowując najwyższą jakość naszych produkcji. Stawiamy na rozwój technologii i planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje (…) Wszystkie planowane zmiany mają nam umożliwić równoległe tworzenie gier i dodatków z segmentu AAA począwszy od 2022 roku.

Okazuje się, że Cyberpunk 2077 nie będzie miał obiecanego trybu multiplayer. Studio chce skupić się na rozwoju technologii sieciowej, którą będzie można wykorzystać we wszystkich grach, również Wiedźminie. Wycofanie się z obietnic potwierdził Adam Kiciński:

Wcześniej mówiliśmy o tym, że naszą następną grą AAA będzie sieciowa odsłona Cyberpunka, ale zdecydowaliśmy się zrewidować te plany. Biorąc pod uwagę nasze nowe, bardziej systematyczne i agile’owe podejście do tworzenia, zamiast koncentrować się na jednym rozbudowanym trybie, czy grze online, naszym celem jest móc wprowadzić elementy online do wszystkich naszych marek.

Deweloper ma również zamiar zmienić sposób, w jaki komunikuje i promuje gry. Kolejne kampanie mają być krótsze, a materiały promocyjne będą publikowane bliżej premiery i będą prezentować nagrania z poszczególnych platform, na których gry zostaną wydane.

Biden chce podnieść podatki nie tylko w USA, ale… na całym świecie

Cyberpunk 2077 – wspaniała gra pełna bugów

Cyberpunk 2077 zadebiutował na PC, PlayStation 4 i Xbox One 10 grudnia. Około godz. 4 na portalu Steam w hit CD Projekt grało jednocześnie ponad 1 milion osób. Jak wynika z danych przedstawionych przez studio, na moment ogólnoświatowej premiery gry “Cyberpunk 2077”, gracze złożyli na nią ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. preorders). Dla porównania w przypadku “Wiedźmina 3” było to “tylko” 1,5 miliona sztuk. Dane przebiły oczekiwania analityków, którzy szacowali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 milionów kopii.

Spółka nie podała ile kosztowało wyprodukowanie “Cyberpunk 2077”, ale wiadomo, że koszt był większy niż przy trzeciej części “Wiedźmina (sumaryczny budżet to 306 milionów złotych) oraz, że dzięki sprzedaży przedpremierowej nakłady poniesione na wyprodukowanie gry zwróciły się w jeden dzień.

Na premierę “Cyberpunk 2077” z niecierpliwością czekali nie tylko gracze z całego świata, ale też inwestorzy giełdowi. Licząc na sukces gry, masowo kupowali akcje. Na trzy dni przed premierą, akcje CD Projektu chodziły po 464 zł za sztukę i była to rekordowa wycena. Dobre wyniki sprzedażowe nie uchroniły jednak spółki przed spadkiem na giełdzie. W sporej mierze może to być spowodowane chęcią inwestorów do spieniężenia akcji w momencie ich najwyższej wartości. Swoją cegiełkę do tąpnięcia mogły również dorzucić średnie oceny graczy.

Niestety “Cyberpunk 2077” nie uniknął błędów. Gracze chwalą tytuł za świetną fabułę i rozrywkę, ale jednocześnie wskazują na ogromną masę bugów, które utrudniają grę. Tytuł mimo świetnego startu zbiera jednocześnie sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy. Gracze, którzy negatywnie wypowiedzieli się o “Cyberpunku”, wskazują na problemy z optymalizacją gry (słaba jakość rozgrywki na relatywnie mocnym sprzęcie), grafiką oraz błędy, często uniemożliwiające grę.

Źródło: Interia

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close