Handel

Kiedy warto zdecydować się na druk UV?

Druk UV nie jest jeszcze tak popularny, jak chociażby druk solwentowy czy lateksowy. Mimo to warto zapytać o tę technologię w drukarni, której planujemy zlecić wykonanie materiałów reklamowych na potrzeby kampanii promocyjnej marki. Ten rodzaj druku charakteryzuje się kilkoma bardzo ważnymi zaletami, dzięki którym jest on predysponowany do produkcji nośników wykorzystywanych w dość specyficznych warunkach. Dowiedz się, kiedy należy postawić właśnie na druk UV.

Kluczowe zalety druku UV

Rosnące zainteresowanie drukiem UV jest konsekwencją tego, że coraz więcej firm stawia na bardzo wysoką jakość nośników reklamy. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, iż liczy się nie tylko prawidłowe umiejscowienie np. banneru, ale też jego czytelność oraz atrakcyjność w oczach potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia jest również to, aby nośnik promował markę biznesową przez możliwie jak najdłuższy czas. Każde z tych oczekiwań spełniają właśnie materiały wyprodukowane z wykorzystaniem technologii druku UV.

Poniżej wymieniamy zalety druku UV, z których warto sobie zdawać sprawę, zamawiając nośniki reklamy i wybierając konkretną metodę nadruku:

  • Uniwersalność – nadruk w technologii UV można wykonać na takich materiałach, jak szkło, plexi, PCV spienione, dibond, płyta meblowa, płyta wiórowa, płyta USB, aluminium, ceramika, karton, papier, tektura falista, kolorowa folia samoprzylepna, skaj, derma, sztuczna skóra, len czy płótno canvas.
  • Bardzo wysoka trwałość – druk UV gwarantuje, że nośnik reklamy będzie niewrażliwy na czynniki atmosferyczne, takie jak promieniowanie słoneczne, deszcz, gwałtowne wahania temperatur czy podwyższona wilgotność. Nadruk jest również odporny na typowe uszkodzenia mechaniczne. Co ważne, druk UV nie wymaga już dodatkowego zabezpieczania lakierem czy laminatem.
  • Krótki czas realizacji – druk UV jest idealnym wyborem dla firm, którym się spieszy. Nie dość, że oszczędzamy czas na zabezpieczaniu zadrukowanej powierzchni, to jeszcze sam nadruk nie wymaga suszenia – nośnik jest praktycznie od razu gotowy do użytkowania.
  • Doskonałe odwzorowanie kolorów – wybór druku UV szczególnie polecamy tym firmom, którym zależy na bardzo dobrej estetyce nośników reklamy. Ta technologia gwarantuje wręcz perfekcyjne odwzorowanie kolorów (mamy tutaj do dyspozycji pełną przestrzeń barwną CMYK), dzięki czemu projekt graficzny po naniesieniu go na docelowy materiał będzie wyglądać identycznie jak na monitorze komputera.
  • Możliwość zastosowania druku UV na płaskich przedmiotach o nieregularnych kształtach – jeśli w ramach kampanii marketingowej firma planuje wykorzystać na przykład różnego rodzaju gadżety reklamowe czy opakowania, to druk UV będzie odpowiednim wyborem do oznakowania takich nośników.

Te zalety są trudne do zbagatelizowania, ale przede wszystkim zdradzają nam już, w jakich sytuacjach szczególnie dobrym pomysłem będzie zamówienie nośników reklamy wyprodukowanych z wykorzystaniem druku UV.

Gdy potrzebujesz reklamy outdoorowej

Wszelkie nośniki reklamowe, które mają być umieszczone na zewnątrz budynku, wymagają ochrony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Standardowo robi się to przy pomocy laminatu lub lakieru, co jednak wydłuża czas realizacji i podnosi koszt usługi drukarni. Można tego uniknąć od razu, decydując się na druk UV.

Ta technologia nadruku gwarantuje bardzo wysoką odporność, a wręcz niewrażliwość nośnika reklamy na czynniki środowiskowe. Dzięki temu możesz np. umieścić baner na południowej ścianie budynku i nie martwić się tym, że za kilka miesięcy treść reklamowa będzie nieczytelna, a sam nośnik, z uwagi na nieestetyczny wygląd, zacznie bardziej szkodzić marce niż jej sprzyjać.

Gdy planujesz intensywnie użytkować nośniki reklamy

Druk UV idealnie sprawdza się do znakowania tych nośników, które docelowo będą regularnie przewożone z miejsca na miejsce, przechowywane w firmowym magazynie czy udostępniane organizatorom różnego rodzaju wydarzeń – jak na przykład targi.

Wiadomo, że w takich warunkach może bardzo łatwo dojść do zarysowania czy przetarcia nadruku, co w skrajnym przypadku może nawet oznaczać konieczność zrezygnowania z dalszego używania nośnika i narazić firmę na dodatkowe koszty.

Gdy celem jest efektowne urządzenie wnętrza firmy

Druk UV doskonale sprawdza się do zdobienia mebli, szkła, płyt mocowanych do ściany czy elementów systemów wystawienniczych. Dlatego warto rozważyć wybór tej technologii w sytuacji, gdy celem jest stworzenie bardzo estetycznego wnętrza firmy o silnych walorach marketingowych.

Można tutaj pomyśleć np. o naniesieniu elementów identyfikacji wizualnej marki na front zabudowy meblowej w hallu, w którym witamy gości – taki detal profesjonalizuje wizerunek firmy, a samej siedzibie dodaje prestiżu. Nieprzypadkowo druk UV jest dziś masowo wykorzystywany w architekturze wnętrz, przez firmy eventowe czy zarządców centrów handlowych.

Druk UV swoim klientom oferuje Grupa Luxpol – jeden z najbardziej renomowanych producentów nośników reklamy, obecny na polskim rynku od 25 lat.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close