GospodarkaHandelKultura i sztukaMediaŚwiatTechnologie

Gwałtowny wzrost zysków Nintendo… bo ludzie siedzą w domach przez pandemię i grają

Nintendo z zyskiem

Zyski operacyjne Nintendo wzrosły o 428% w pierwszym kwartale fiskalnym. Japoński gigant gier odnotował zysk w wysokości 144,7 miliarda jenów (1,4 miliarda dolarów) w kwartale kwiecień-czerwiec, przebijając wszelkie oczekiwania analityków. Ogromny wzrost z 27,4 miliarda jenów, które odnotował w poprzednim kwartale, odzwierciedla jak bardzo branża gier wideo skorzystała na pandemii koronawirusa.

W międzyczasie sprzedaż netto wyniosła 358,1 mld jenów, co stanowi imponujący wzrost o 108% w porównaniu ze 172,1 mld jenów, które Nintendo odnotowało w tym samym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż popularnych konsol Nintendo Switch i Switch Lite firmy wzrosła o około 167% do 5,68 mln sztuk w kwartale. Kwity depozytowe Nintendo American, które są wykorzystywane przez amerykańskich inwestorów do kupowania akcji spółek notowanych na giełdzie, wzrosły w czwartek o 3%.

Zyski dzięki pandemii

Liczby podkreślają wzrost popytu na gry podczas blokad przez pandemię koronawirusa. Również wielcy wydawcy gier, tacy jak Activision Blizzard i Take-Two Interactive, poinformowali w tym tygodniu o solidnych wynikach. W szczególności Nintendo zyskało impuls w wyniku pandemii. Wydany w marcu tytuł „Animal Crossing: New Horizons” szybko stał się hitem, ponieważ gracze szukali formy ucieczki od codzienności, gdy tkwili w domach.

Firma sprzedała obecnie 22,4 miliona kopii symulacji społecznościowej, przy czym liczba jednostek niemal podwoiła się w porównaniu z poprzednim kwartałem i przewyższa sprzedaż „Super Smash Bros. Ultimate”, która została wydana w 2018 roku. Sprzedaż cyfrowa oprogramowania wzrosła o 230% w przypadku Nintendo i stanowiła około 56% całkowitej sprzedaży oprogramowania.

Tymczasem firma Sony odnotowała 1% spadek zysków w wynikach za pierwszy kwartał na początku tego tygodnia, przewyższając również oczekiwania analityków. Pomimo tego spadku firma zyskała również na popularności w grach, a sprzedaż gier wzrosła o 82% rok do roku do 91 milionów sztuk. Z całkowitej liczby sprzedanych gier rekordowe 74% pochodziło z cyfrowych pobrań.

Źródło: CNBC

Tagi

Polecane artykuły

Back to top button
Close
Close