Czarnek stworzył nowego chochoła i teraz straszy “ideologią ekologizmu”
Czarnek wymyślił nowego wroga
Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek podpisał list intencyjny w sprawie współpracy na rzecz edukacji ekologicznej i klimatycznej. Jak stwierdził poseł PiS, resort zamierza rozwijać edukację ekologiczną i tę dotyczącą klimatu, ale nie zgadza się na ,,jakąkolwiek ideologię ekologizmu”.
Edukacja ekologiczna i klimatyczna to ważne elementy kształcenia. Chcemy je wzmacniać i promować. Warto podkreślić, że wiedza o zasadach zrównoważonego rozwoju jest obecna w prawie oświatowym, a kompleksowo zaprojektowana edukacja ekologiczna to obowiązkowy obszar nauczania wpisany w podstawę programową. Dodatkowo w ramach kierunków polityki oświatowej państwa wyróżniliśmy wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach i rozwój postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Będziemy rozwijać edukację ekologiczną i dot. klimatu, ale nie zgadzamy się na jakąkolwiek ideologię ekologizmu, polegającą na humanizacji roślin i zwierząt i animalizacji człowieka. Tego na pewno w podstawach programowych nie będzie.
– zapowiedział Czarnek.
Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska zobowiązały się do przeprowadzenia analizy propozycji działań na rzecz skutecznej edukacji z zakresu ekologii.
Rydzyk cieplutko: Czarnek to najlepszy minister edukacji po wojnie
Czarnek chce więcej papieża w lekturach
Przemysław Czarnek szykuje kolejną rewolucję w lekturach. Od nowego roku szkolnego uczniowie będą musieli zapoznać się z dodatkowymi pozycjami. Na nowej liście znalazło się między innymi dziewięć tytułów związanych z Janem Pawłem II oraz dwie książki poświęcone postaci prymasa Wyszyńskiego. Nowy kanon lektur będzie obowiązywał od 1 września. Zmiany dotyczą zarówno szkół podstawowych, jak i ponadpodstawowych.
Zmiany dotyczą głównie lektur uzupełniających (w przypadku klas I-III szkoły podstawowej – propozycji lektur do wspólnego i indywidualnego czytania) i polegają na zaproponowaniu takich pozycji książkowych, które warto omawiać z uczniami ze względu na ich walory edukacyjne i wychowawcze (czytelny system wartości), elementy konstrukcyjne utworu (konstrukcja świata przedstawionego, wyraziście zarysowana akcja) oraz warstwę językową utworu (polszczyzna staranna, pozbawiona wulgaryzmów i kolokwializmów, nadmiernych ozdobników).
– czytamy na stronie ministerstwa.
Wśród dodatkowych lektur, które wprowadził Czarnek, znajdują się m.in.:
- “Lolek. Opowiadania o dzieciństwie Karola Wojtyły” (fragmenty) Piotra Kordyasza,
- André Frossard – “Nie lękajcie się! Rozmowy z Janem Pawłem II”,
- Witold Pilecki – “Raport Witolda”,
- Jan Paweł II – “Przekroczyć próg nadziei” (fragmenty),
- Karol Wojtyła – “Przed sklepem jubilera”,
- Stefan Wyszyński – “Zapiski więzienne”,
- Paweł Zuchniewicz – “Ojciec wolnych ludzi. Opowieść o Prymasie Wyszyńskim”.
Źródło: RP