Poważna awaria
O poważnej awarii w mBanku pierwszy poinformował serwis Zaufana Trzecia Strona. Okazało się, że klienci zakładający nowe rachunki w mBanku uzyskali dostęp do już istniejących cudzych kont. Co więcej, prawowici właściciele kont je stracili. Z informacji serwisu wynikało, że takich przypadków było co najmniej kilka co wskazuje na to, że zawinił nie pojedynczy błąd człowieka, tylko raczej usterka techniczna systemu.
W miniony weekend mBank przeprowadzał prace techniczne, przez co przez dłuższy czas dostęp do jego usług był ograniczony. Takie prace i przerwy to raczej nic nadzwyczajnego, ale parę godzin później instytucja zmagała się z awarią systemu wnioskowego. Usterkę, która zbiegła się w czasie z problemem opisanym przez serwis ZTS, usunięto po godz. 21. Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprawy te mają ze sobą związek.
mBank potwierdza
We wtorek po południu mBank potwierdził, że opisywana awaria miała miejsce. Na Twitterze mBank poinformował, że problem dotyczył około 100 osób. W piśmie przesłanym portalowi Business Insider było to już ,,niespełna 200 klientów”.
Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął.
Po dokładnym sprawdzeniu możemy potwierdzić, że ok. 100 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby.
Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji.
Bardzo przepraszamy klientów, których ten problem dotknął.— mBank (@mBankpl) August 25, 2020
ęśąćż
To nie jedyna wpadka mBanku w ostatnim czasie. Na początku sierpnia klienci mBanku otrzymali serię losowych testowych powiadomień. Trzy powiadomienia push o treści: „ęśąćż”, „test wiadomości push” i „Życzymy miłego dnia” trafiły do tysięcy osób, które mają konta w tym banku. Okazało się, że błąd systemu spowodował też zawieszanie się aplikacji mBanku. Apelowano, by nie otwierać powiadomień, ponieważ to powodowało jej zawieszanie się i obciążenie systemu.
𝗺𝗕𝗮𝗻𝗸 𝗽𝗼𝘇𝗱𝗿𝗮𝘄𝗶𝗮 <𝟯<𝟯<𝟯
w ten dzień, gdy staliśmy się memmem…😀𝗧𝗲𝘀𝘁 𝘄𝗶𝗮𝗱𝗼𝗺𝗼𝘀́𝗰𝗶 𝗽𝘂𝘀𝗵
Dziękujemy, że byliście dziś z nami, ze swoimi memami!𝗪𝗶𝗮𝗱𝗼𝗺𝗼𝘀́𝗰́ 𝘁𝗲𝘀𝘁𝗼𝘄𝗮
Uczcijmy to zmianą logo!Acha, no i życzymy miłego dnia!#ęśąćż
— mBank (@mBankpl) August 5, 2020
mBank postanowił skorzystać z chwili sławy i przypomniał internautom o wpadce zmieniając na chwilę swoje logo. Ciekawe czy po najnowszej też zmienią…
Źródło: Business Insider