Bez kategorii

90% Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu

Od 2018 r. ORLEN zorganizował pięć kampanii wizerunkowych promujących świadomy wybór krajowych produktów, co przełożyło się na większe zainteresowanie asortymentem od lokalnych dostawców. W efekcie według badań Instytutu Kantar już większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.

Świadomy wybór krajowych produktów – kolejne kampanie wizerunkowe

Po wybuchu pandemii koncern zorganizował akcję #WspieramyPolskę, która wspierała krajowych producentów, a jednocześnie gwarantowała im możliwość nie tylko przerwania, ale też dalszego rozwoju. W czasie trwania akcji biało-czerwona, 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Niemal 20 tysięcy uczestników, rodziny z dziećmi, mieszkańcy odwiedzonych 50 miejscowości, mieli możliwość spróbowania rodzimych produktów, które dostępne są na stacjach ORLEN. W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy. Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, spotkać można było kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN, m.in. pilotów ORLEN Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów.

Polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech. 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN OIl.

Na koniec pierwszego kwartału 2021 roku w całej sieci detalicznej Grupy ORLEN funkcjonowały 2854 stacje paliw. Na większości z nich z powodzeniem funkcjonują punkty sprzedaży pozapaliwowej Stop.Cafe/star Connect. PKN ORLEN posiada już łącznie 2300 takich punktów, w tym 1758 w Polsce. Oferta od krajowych producentów dostępna jest również na rozwijanych przez koncern placówkach poza stacjami paliw pod marką ORLEN w ruchu.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close