ŚwiatTechnologieTelekomunikacja

Światowy rynek smartfonów skurczył się o 20 procent!

Huawei, Samsung i Xiaomi dalej sprzedają mniej urządzeń z powodu pandemii COVID-19. Światowy rynek smartfonów skurczył się w drugim kwartale o ponad 20 proc. – wynika z raportów firm analitycznych.

Światowa sprzedaż smartfonów spadła o 75,6 mln urządzeń w drugim kwartale tego roku w porównaniu z II kw 2019 r. Samsung – dotychczasowy lider wśród producentów – został zdeklasowany, a pozycję lidera zajął Huawei. Chińska firma posiada ponad 1/5 udziałów w rynku smartfonów, wynika z badania przeprowadzonego przez IDC.

Kto sprzedał najwięcej smartfonów?

Huawei wyprzedził Samsunga pod względem liczby sprzedanych urządzeń w drugim kwartale tego roku. Chiński producent zajmuje obecnie 1/5 całego rynku smartfonów na świecie. W II kw sprzedał 55,8 mln telefonów, blisko o 3 mln mniej niż w drugim kwartale ubiegłego roku. Huawei zwiększył liczbę sprzedanych smartfonów również w stosunku do poprzedniego kwartału o ponad 6 mln urządzeń, wynika z badania IDC.

Największy spadek sprzedaży zanotował Samsung – z 76,3 mln sztuk w II kw 2019 r. na 54,7 mln urządzeń w II kw 2020 r. Koreański producent zajmuje blisko 1/5 rynku smartfonów na świecie. W porównaniu z obecnym liderem Huaweiem Samsung sprzedał o około 1 mln urządzeń mniej, wynika z analizy IDC.

Apple na plusie

Amerykański koncern jako jedyny zanotował niewielki wzrost sprzedaży o około 400 tys. smartfonów w drugim kwartale tego roku w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem. Apple w II kw 2020 roku sprzedał 37,6 mln iPhone’ów i znalazł się na trzecim miejscu wśród największych producentów na rynku urządzeń mobilnych.

Porównując raport przygotowany przez IDC z analizą Canalys, widzimy, że czołówka zestawienia jest w takim samym składzie. Łącznie trzech największych graczy – Huawei, Samsung i Apple – zajmuje ponad 50 proc. całego rynku smartfonów.

Xiaomi, OPPO oraz pozostali producenci również zanotowali spadek sprzedaży w porównaniu z drugim kwartałem 2019 roku. Pandemia COVID-19 spowodowała zmiany w zachowaniach konsumpcyjnych osób na całym świecie. W związku z niepewną sytuacją m.in. na rynku pracy ludzie ostrożniej decydują się na nowe wydatki i kupują mniej produktów.

Źródło: bankier.pl

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close