Business lifestyleMarketingMediaTechnologieTelekomunikacja

Facebook promuje Ray-Ban Stories, czyli okulary do filmowania

Facebook zaprezentował owoc współpracy z firmą Ray-Ban – inteligentne okulary, dzięki którym użytkownicy będą mogli filmować, robić zdjęcia, a nawet odebrać telefon. Producenci informują również, że z okularów będzie można posłuchać muzyki, czy udostępnić dane fotografie do mediów społecznościowych. Koszt okularów Ray-Ban Stories to 299 dolarów.

Ray-Ban Stories to nowe inteligentne okulary, które powstały we współpracy z Facebook

Inteligentne okulary Ray-Ban Stories, zaprezentowane przez Marka Zuckerberga i Rocco Basilico, zostały wyposażone w dwie zintegrowane kamery 5 MP. Na urządzeniach można rejestrować do 30 krótkich filmów, lub maksymalnie do 500 zdjęć, które następnie można przesłać na urządzenia mobilne.

Rejestracja wideo i fotografii odbywa się na dwa sposoby. Pierwszym jest manualne włączenie przycisku na okularach. Drugim sposobem jest wykorzystanie poleceń głosowych Facebook Assistant. Jak twierdzą twórcy, zainstalowano w okularach także specjalne diody, aby postronne osoby widziały, że okulary są włączone. Zrobiono to dla kwestii bezpieczeństwa i ochrony prywatności.

Algorytm Facebook oskarżony o seksizm i dyskryminację kobiet

Ponadto jak informują Wirtualne Media:

W okulary wbudowane są też opływowe, douszne głośniki, a zestaw trzech mikrofonów Ray-Ban Stories zapewnia lepszą jakość dźwięku podczas połączeń i nagrywania wideo. Technologia formowania wiązki i algorytm tłumienia szumów zapewniają wyjątkowo dobrą jakość rozmów.

Okulary RayBan Stories łączą się bezpośrednio z nową aplikacją Facebook View. Umożliwia ona przesyłanie nagranych wydarzeń swoim znajomym w mediach społecznościowych. Aplikacja jest dostępna zarówno na iOS, jak i Android. Co ciekawe, dzięki intuicyjnej obsłudze można łatwo edytować nagrane materiały.

Gdzie można kupić Ray-Ban Stories od Facebooka?

Jak przekonują twórcy, klienci będą mieli do wyboru dziesiątki różnych stylach, a ich atutem dodatkowym jest fakt, że ważą jedynie 5 gramów więcej od zwykłych okularów. Ponadto do każdego modelu przygotowane specjalne etui, w którym okulary będą mogły się ładować. Sprzęt dostępny jest już od 9 września m.in. w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.

Źródło: The Verge

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close