Gospodarka

Najlepszy Black Week w historii Allegro. Miliony sprzedanych produktów dziennie

Black Week to czas zwiększonej aktywności klientów. Wiele osób czeka na obniżki, aby w odpowiednim czasie nabyć wcześniej upatrzone towary. Jak poinformowało Allegro, w tym roku zainteresowanie promocjami było ogromne.

Black Week trwał od 23 do 30 listopada. Allegro oznajmiło, że klienci ich portalu dziennie kupowali w tym okresie blisko 3,5 miliona produktów. Oznacza to, że tegoroczna wyprzedaż była dla spółki rekordowa.

Prezes Allegro, Francois Nuyts podkreślił, że takiego sukcesu nie udałoby się osiągnąć bez sprzedawców, którzy udostępniali wiele ofert w atrakcyjnych cenach. Z komunikatu prasowego wiemy również, że sprzedający, którzy dołączyli do Black Week, sprzedali o ok. 250-300 proc. więcej produktów niż przeciętnego dnia.

Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! 80 proc. sprzedaży platformy w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy – napisało w komunikacie Allegro.

Allegro się cieszy, ale jak to jest z tymi promocjami?

Co roku wiele osób ulega wyprzedażowemu szaleństwu. Z kolei sceptycy podkreślają, że promocje wcale nie są na tyle atrakcyjne, żeby tracić dla nich głowę. Warto więc zwrócić uwagę na analizę przygotowaną przez Deloitte.

– W ubiegłym roku było to 4 proc., a dwa lata temu 3,5 proc.. Widać więc, że to są wciąż podobne wartości. W bardzo niewielu przypadkach obniżki były większe niż 5 proc.. W tym samym czasie średni wzrost cen wyniósł 3,42 proc., więc możemy mówić, że de facto w Black Friday wartość badanego koszyka produktów się nie zmieniła – wyjaśniła Agnieszka Szapiel, menedżer w dziale strategii Deloitte.

Sklepy oferują więc czasem dobre promocje, warto jednak wcześniej sprawdzić historię cen danego towaru. Najlepiej upatrzyć sobie interesujący nas przedmiot parę tygodni wcześniej, następnie zaś śledzić jego cenę. Wówczas będziemy wiedzieć, czy kupowana przez nas rzecz faktycznie jest w promocyjnej cenie.

Z kolei Allegro z całą pewnością osiągnęło niepodważalny sukces. Czy sukces uda się pobić w przyszłym roku?

Źródło: Business Insider, Deloitte

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close