GospodarkaHandelKultura i sztukaMarketingMediaPolskaŚwiatTechnologie

Cyberpunk 2077 – wspaniała gra pełna bugów

Cyberpunk 2077 ze świetnym startem…

Dziś swoją premierę ma gra “Cyberpunk 2077” studia CD Projekt. W wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia miała miejsce w czwartek jednocześnie we wszystkich krajach, o godz. 1:00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbywa się o północy lokalnego czasu.

“Cyberpunk 2077” od debiutu znajduje się na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam. To jednak nie wszystko. Gra zajmuje również pierwszą pozycję na portalach Epic Store i GOG. W tym ostatnim ma ponadto drugą lokatę na liście wszechczasów, za kultowym “Heroes of Might and Magic 3” z 1999 roku.

Około godz. 4 na portalu Steam w hit CD Projekt grało jednocześnie ponad 1 milion osób. Daje to nowej produkcji studia czwartą pozycję na liście wszechczasów. Według portalu SteamDB, analizującego dane ze Steam, o godz. 7:30 jednocześnie w “Cyberpunk 2077” gra 856 tysięcy osób.

Jak wynika z danych przedstawionych przez studio, na moment ogólnoświatowej premiery gry “Cyberpunk 2077”, gracze złożyli na nią ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. preorders). Dla porównania w przypadku “Wiedźmina 3” było to “tylko” 1,5 miliona sztuk. Dane przebiły oczekiwawnia analityków, którzy szacowali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 milionów kopii.

Większość preorderów, zdecydowana większość, to są preordery w kanałach cyfrowych, główny kanał to Steam. Udział PC to prawie 60 proc., ale z czasem ta proporcja się zmieni. Dodatkowa informacja jest taka, że od dwóch tygodni z każdej sztuki sprzedanej otrzymujemy 80 proc. tantiem. Przekroczyliśmy próg, który do tego uprawnia.

– powiedział prezes CD Projekt podczas konferencji.

W prezentacji spółka podała, że spośród ponad 8 mln przedsprzedanych sztuk gry, 59 proc. trafiło na komputery PC, a 41 proc. na konsole Sony i Microsoftu. Dystrybucja cyfrowa odpowiadała za 74 proc. preorderów, a fizyczna za 26 proc.

Cyberpunk 2077 przypadkiem trafił już do graczy. CD Projekt prosi by nie spoilerować

… i masą błędów

Niestety “Cyberpunk 2077” nie uniknął błędów. Gracze chwalą tytuł za świetną fabułę i rozrywkę, ale jednocześnie wskazują na ogromną masę bugów, które utrudniają grę. Tytuł mimo świetnego startu zbiera jednocześnie sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy. Gracze, którzy negatywnie wypowiedzieli się o “Cyberpunku”, wskazują na problemy z optymalizacją gry (słaba jakość rozgrywki na relatywnie mocnym sprzęcie), grafiką oraz błędy, często uniemożliwiające grę.

Gra zebrała na Steam jak dotąd 11,5 tys. ocen graczy, z których 71 proc. jest pozytywnych. Tytuł utrzymuje łączną ocenę “pozytywną”, jednak jeżeli średnia spadnie do 70 proc. Steam zacznie oznaczać ją jako “mieszaną”. Ocena jest niższa od 91/100 pkt, które na początku tygodnia przyznali “CP 2077” recenzenci z portali branżowych.

Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projektu, w programie Onet Rano, zapowiedział naprawę błędów. Pierwsze łatki mają pojawić się wkrótce, a potem przyjdzie pora na większe aktualizacje. Prezes CD Projektu wskazuje, że : “jest jeszcze parę rzeczy w grze, które chce poprawić”.

Na starcie czwartkowych notowań akcje CD Projektu taniały początkowo o 1 proc., by po kilku minutach wyjść na plus i następnie znów spadać. Około godziny 11:00 akcje CD Projektu tanieją o 3,5 proc. względem środowego zamknięcia. Sytuacja jest więc bardzo dynamiczna i można spodziewać się, że będzie tak przez cały dzień. Warto dodać, że w poniedziałek CD Projekt stracił 4 proc., we wtorek 7 proc., a w środę zyskał zaledwie 0,2 proc. Realizacja zysków nastąpiła więc nieco wcześniej niż w przypadku “Wiedźmina 3”.

Źródło: Komputer Świat, Bankier

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Close
Back to top button
Close
Close