HandelKultura i sztukaMarketingPolskaŚwiatTechnologie

Cyberpunk 2077 zwrócił się w jeden dzień! Teraz spółka zarabia na czysto!

Cyberpunk 2077 się zwrócił

Światowa premiera gry “Cyberpunk 2077” miała miejsce w czwartek w nocy. Około godz. 4 na portalu Steam w hit CD Projekt grało jednocześnie ponad 1 milion osób. Daje to nowej produkcji studia czwartą pozycję na liście wszechczasów. Według portalu SteamDB, analizującego dane ze Steam, o godz. 7:30 jednocześnie w “Cyberpunk 2077” gra 856 tysięcy osób.

Jak wynika z danych przedstawionych przez studio, na moment ogólnoświatowej premiery gry “Cyberpunk 2077”, gracze złożyli na nią ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. preorders). Dla porównania w przypadku “Wiedźmina 3” było to “tylko” 1,5 miliona sztuk. Dane przebiły oczekiwawnia analityków, którzy szacowali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 milionów kopii.

Spółka nie podała ile kosztowało wyprodukowanie “Cyberpunk 2077”. Na razie wiemy tylko, że koszt był większy niż przy trzeciej części “Wiedźmina (sumaryczny budżet to 306 milionów złotych) oraz to, że dzięki sprzedaży przedpremierowej nakłady poniesione na wyprodukowanie gry już się zwróciły.

Szacowana wartość należności licencyjnych z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry “Cyberpunk 2077” we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów jej marketingu i promocji, zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku.

– czytamy w komunikacie CD Projekt.

A to dopiero początek. Analitycy Domu Maklerskiego BOŚ w prognozach z listopada zakładają sprzedaż 21 milionów kopii gry do końca 2020 roku. Szacują też, że w ciągu 12 miesięcy po premierze liczba sprzedanych kopii wzrośnie do 34,5 miliona.

Cyberpunk 2077 – wspaniała gra pełna bugów

Gra nie uniknęła błędów

Na premierę “Cyberpunk 2077” z niecierpliwością czekali nie tylko gracze z całego świata, ale też inwestorzy giełdowi. Licząc na sukces gry, masowo kupowali akcje. W poniedziałek, na trzy dni przed premierą, akcje CD Projektu chodziły po 464 zł za sztukę i była to rekordowa wycena.

Dobre wyniki sprzedażowe nie uchroniły jednak spółki przed spadkiem na giełdzie. W sporej mierze może to być spowodowane chęcią inwestorów do spieniężenia akcji w momencie ich najwyższej wartości.

Swoją cegiełkę do tąpnięcia mogły również dorzucić średnie oceny graczy na platformie Steam w przypadku wersji na PC. Wersja konsolowa tytułu ma obecnie jedną recenzję, w której wypomnianych jest wiele błędów gry, a ona sama została oceniona zaledwie na 3,5/10.

Niestety “Cyberpunk 2077” nie uniknął błędów. Gracze chwalą tytuł za świetną fabułę i rozrywkę, ale jednocześnie wskazują na ogromną masę bugów, które utrudniają grę. Tytuł mimo świetnego startu zbiera jednocześnie sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy. Gracze, którzy negatywnie wypowiedzieli się o “Cyberpunku”, wskazują na problemy z optymalizacją gry (słaba jakość rozgrywki na relatywnie mocnym sprzęcie), grafiką oraz błędy, często uniemożliwiające grę.

Tytuł utrzymuje w serwisie Steam łączną ocenę “pozytywną”, jednak jeżeli średnia spadnie do 70 proc. Steam zacznie oznaczać ją jako “mieszaną”. Ocena jest niższa od 91/100 pkt, które na początku tygodnia przyznali “CP 2077” recenzenci z portali branżowych.

Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projektu, w programie Onet Rano, zapowiedział naprawę błędów. Pierwsze łatki mają pojawić się wkrótce, a potem przyjdzie pora na większe aktualizacje. Prezes CD Projektu wskazuje, że : “jest jeszcze parę rzeczy w grze, które chce poprawić”.

Źródło: Gry Online, Money

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close