Technologie

CD Projekt ma problem? Cyberpunk 2077 pogrążył spółkę. Twórcy przepraszają

Kto nie czekał na “Cyberpunk 2077”? Pierwsze zapowiedzi pojawiły się już 8 lat temu, a gdy gra w końcu wyszła… pogrążyła CD Projekt.

Pierwsze recenzje na portalach branżowych przyznawały produkcji CD Projekt świetne noty. Poniższe zestawienie nie pozostawia złudzeń:

  • God is a Geek – 100%
  • Windows Central – 100%
  • VG247 – 100%
  • GamesRadar+ – 100%
  • SpazioGames – 95%
  • The Games Machine – 95%
  • Vandal – 93%
  • GameStar – 91%
  • IGN – 90%
  • Power Unlimited – 90%
  • Game Informer – 90%
  • GameWatcher – 90%
  • RPG Site – 90%
  • Eurogamer Italy – 90%
  • Millenium – 85%
  • Screen Rant – 80%
  • PC Gamer – 78%
  • GameSpot – 70%
  • GamesBeat – 60%

Problem polega jednak na tym, że oceny dziennikarzy mocno rozmijają się z opiniami graczy. Dość powiedzieć, że średnia u graczy konsolowych na Sony PlayStation 4 wynosi 1,8 pkt, a wersji na Microsoft Xbox One 2,1 pkt, w dziesięciostopniowej skali (Metacritic). Skąd taka rozbieżność?

Spółka przeprasza za swój produkt

Portal bankier.pl zreferował zmiany w notowaniach spółki CD Projekt. 14 grudnia sytuacja prezentowała się następująco:

Po kilkuminutowym równoważeniu kurs CD Projektu runął o 25,46%, po tym znów znalazł się „na widłach”. O 9:09 akcjami gamingowego studia handlowano po cenie 256,40 zł, a więc o 20% niższej niż w piątek. Po niespełna 30 minutach handlu notowania CD Projektu podniosły się do 273 zł, co jednak wciąż oznaczało kurs o blisko 15% niższy od piątkowego zamknięcia. Kolejne godziny przynosiły powolne odbicie i tuż przed południem za jedną akcję spółki płacono 279,5 zł (-12,8%). Ostatecznie CD Projekt zakończył dzień 7,6 proc. pod kreską.

Jak widzimy, poniedziałek dla “cedeków” nie okazał się łaskawy. Najwyraźniej gwałtowny rozwój wydarzeń zmusił twórców do wydania specjalnego oświadczenia:

Jak możemy przeczytać w tweecie, producenci obiecują graczom liczne poprawki i patche, które załatają liczne błędy w obecnej wersji “Cyberpunka”:

Będziemy wydawać aktualizacje jak tylko będą gotowe nowe poprawki. Po świętach będziemy kontynuować prace: wydamy dwa duże patche, z których pierwszy ukaże się w styczniu, a drugi w lutym. To powinno naprawić najbardziej znaczące błędy, z którymi mają do czynienia grający na konsolach ostatniej generacji.

Ponadto zawiedzeni nabywcy mają dostać prawo zwrotu pieniędzy za wadliwy produkt. Czy takie rozwiązanie usatysfakcjonuje fanów? Ciężko powiedzieć. Niesmak pozostanie na pewno.

Źródło: bankier.pl, benchmark.pl, biznes.wprost.pl

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close