Allegro zamówiło 3 tysiące paczkomatów. Chce przebić InPost?
Allegro postawi 3 tysiące paczkomatów
Spółka Allegro, twórca największej platforma e-commerce w Polsce szuka firmy, która dostarczy 3 tysiące automatów paczkowych. Według ustaleń Reutersa spółka skierowała zaproszenie do składania ofert do wybranych podmiotów. Zaproszenie to miało trafić między innymi do DHL oraz InPostu. Z dokumentu, do którego dotarli dziennikarze agencji, wynika, że 1,5 tysiąca maszyn ma zostać dostarczonych w 2021 roku, a pierwsze już w marcu.
Firma nie skomentowała tych ustaleń, ale wiele wskazuje na to, że mogą być prawdziwe. Pod koniec listopada bowiem, dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick potwierdził, że firma chce stworzyć własną sieć automatów do odbierania paczek.
W 2021 roku planujemy przeprowadzić pilotaż. Dopiero w kolejnym kroku podejmiemy decyzję, czy rozwijać ten projekt.
– zapowiedział wtedy.
Od kilku lat firma współpracuje z InPostem, jednym ze swoich głównym partnerów logistycznych. Dostawa zakupów do Paczkomatów to jedna z opcji w ramach działającej od ponad dwóch lat usługi abonamentowej Allegro Smart. W drugiej połowie września umowę przedłużono o siedem lat.
Allegro chce mieć własne paczkomaty w przyszłym roku!
Allegro wykupi InPost?
Od przyszłego roku Allegro częścią kosztów dostaw do Paczkomatów będzie obciążać sprzedawców z kontami firmowymi. Zapłacą oni 0,99 lub 1,99 zł w zależności od wartości przesyłki. InPost w ostatnich latach mocno przyspieszył rozwój sieci Paczkomatów i na początku grudnia ogłosił, że działa ich już 10 tysięcy, czyli o ponad 4 tysiące więcej niż przed rokiem.
Firma została niedawno wystawiona na sprzedaż przez kontrolujący ją od ponad trzech lat fundusz Advent. Allegro w ramach umowy z InPostem ma prawo do pierwokupu firmy, poinformowało o tym w prospekcie przed swoim debiutem giełdowym w październiku.
W trzecim kwartale firma Allegro osiągnęła wzrost przychodów netto o 49,7% do 928,7 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA o 26,7% do 408,5 mln zł. Koszty debiutu giełdowego i refinansowania zadłużenie spowodowały, że firma miała w zeszłym kwartale 131,7 mln zł straty netto.
Na platformie było 12,6 mln aktywnych kupujących. Według badania Mediapanel w listopadzie br. jej przeglądarkowa wersja zanotowała 19,62 mln użytkowników, a aplikacja mobilna – 6,68 mln.
Źródło: WirtualneMedia