Składka solidarnościowa na walkę z epidemią. Zapłacą właściciele mediów
Jak podają media, rząd już niedługo ma rozpocząć pracę nad nową składką solidarnościową, która obejmie właścicieli mediów.
Składka solidarnościowa będzie wyliczana na podstawie przychodów z reklam. Zebrane środki zostaną przeznaczone na Narodowy Fundusz Zdrowia i finansowanie Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości w Obszarze Mediów. Bardzo możliwe, że rząd zajmie się tym projektem już w marcu. Oznacza to, że ma szansę na wejście w życie w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Na portalu wPolityce.pl możemy przeczytać o najnowszych planach obozu władzy:
W najbliższym czasie rząd zajmie się projektem ustawy, która ma zapewnić dodatkowe dochody Narodowemu Funduszowi Zdrowia oraz zapewnić finansowanie Funduszowi Wsparcia Kultury i Twórczości w Obszarze Mediów. Chodzi więc o obszary związane z walką z pandemią COVID oraz z jej skutkami w sferze społecznej.
Kogo dokładnie dotknie podatek?
Zdaniem dziennikarzy wPolityce.pl, tzw. składka solidarnościowa obejmie wszystkich wydawców i nadawców, włącznie z wielkimi koncernami. Podatek będzie więc dotyczył zarówno telewizji, radia i prasy, jak i kin czy operatorów reklam zewnętrznych:
Nowy obowiązek obejmie także przedsiębiorców świadczących usługi reklamy internetowej na terytorium, w tym cyfrowych gigantów (Google, Facebook, Allegro).
Opłata ominie jedynie najmniejsze media tradycyjne.
Źródło: dorzeczy.pl, wpolityce.pl