Prezes lotniska w Lublinie: będziemy oferować ekskluzywne usługi VIP-owskie

Redakcja Warszawskich Plotek Biznesowych pomyliła drogi i zapuściła się drogą S17 i dotarła do Świdnika. Korzystając w związku z tym z okazji postanowiliśmy zadać trzy pytania Prezesowi podlubelskiego lotniska Andrzejowi Hawrylukowi.
WPB: Polska południowo-wschodnia jest nazywana Polską Doliną Lotniczą. Czy władze lotniska mają plan jak być ważną częścią tego klastra?
Andrzej Hawryluk: Staramy się uczestniczyć we wszystkich ważnych projektach rozwojowych województwa lubelskiego, będąc katalizatorem rozwoju, na co wskazują analitycy. Szukamy też nowych obszarów z dziedzin poza lotniczych, w których może być wykorzystywany nasz potencjał, doświadczenie, kompetencje i infrastruktura. Stąd np. pomysł na wspólne uruchomienie z KUL studiów podyplomowych. Posiadamy świetnych specjalistów w zakresie ochrony osób i mienia, a także odpowiednią bazę do zajęć praktycznych, co jest naszym atutem. Dzięki współpracy z renomowaną uczelnią zostanie to dodatkowo wykorzystane.
Skoro mówimy o czerpaniu korzyści. Polska Wschodnia jest także szybko rozwijającym się regionem, który przyciąga kolejne inwestycje. W związku wydaje się naturalnym, że będzie rosło zapotrzebowanie na business jety, czy też general aviation. Czy Lublin planuje wejść w tę część działalności lotniczej?
Chcemy wykorzystać to co już mamy. Po rozbudowie terminalu w 2019 roku, dysponujemy nowoczesnym i komfortowym pomieszczeniem Business Executive Lounge, w oparciu, o które chcemy wpisać się w rynek usług Business Aviation oferując wysokiej jakości usługi, świadczone przez wykwalifikowany personel. Port Lotniczy Lublin będzie oferował ekskluzywne usługi VIP-owskie dla biznesowych użytkowników samolotów odrzutowych i turbośmigłowych, nie zapominając oczywiście o pozostałych użytkownikach lotniska.
W niedługim czasie nasza oferta, kierowana do tego segmentu lotniczego, zostanie wzbogacona
o możliwość hangarowania samolotów. Aktualnie przygotowujemy teren o powierzchni 5.700 m2 pod budowę tego typu obiektów.
Chciałbym podkreślić, że brak ograniczeń i restrykcji oraz dedykowane odprawy celne i imigracyjne sprawiają, że Port Lotniczy Lublin posiada idealne warunki do obsługi samolotów z sektora prywatnego ruchu lotniczego. Możemy obsługiwać samoloty biznesowe wszelkiego typu, świadcząc pełną gamę usług handlingowych jak sprzątanie pokładu samolotu, odladzanie, tankowanie, catering. Nasz personel dostępny jest 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę. Serdecznie zapraszamy do korzystania z tych usług.
Jak już się dorobimy jeta, to na pewno skorzystamy. Jakie inne inwestycje są planowane na lubelskim lotnisku w ramach zwiększania jego konkurencyjności oraz poprawy infrastruktury?
Jesteśmy stosunkowo nowym, bo zaledwie ośmioletnim lotniskiem, nowocześnie zaprojektowanym, w zabudowie intermodalnej. Mamy możliwość dalszej rozbudowy terminala – z takiej możliwości skorzystaliśmy 2 lata temu. Posiadamy tereny do wykorzystania pod inwestycje dla branży usług okołolotniczych a w szczególności dla obsługi technicznej samolotów.
Aktualnie prowadzimy prace analityczne dotyczące budowy nowoczesnego budynku terminala
do obsługi ładunków towarowych. Jego zasadniczą funkcją będzie obsługa frachtu ładunków w systemie transportu powietrznego i drogowego. Docelowy zakres usług handlingowych będzie obejmował pełną obsługę wszystkich rodzajów towarów.
Dużą szansę dla naszego dalszego rozwoju widzimy także w zlokalizowanej bezpośrednio przy lotnisku ponad stuhektarowej Strefie Aktywności Gospodarczej, gdzie swoją działalność lokalizują firmy z branży logistycznej a także we współpracy na polu cargo z naszym sąsiadem, potentatem w produkcji śmigłowców PZL – Świdnik.
Nie bez znaczenia jest także znakomita współpraca z samorządami, naszymi akcjonariuszami. To gwarantuje najlepsze wykorzystanie potencjału lotniska regionalnego.
Życzymy w związku z tym powodzenia i dziękujemy za rozmowę!