HandelInwestycjePolskaŚwiatTechnologie

InPost zamierza kupić największego operatora pocztowego we Francji

InPost znowu inwestuje

InPost zamierza kupić grupę PUDO – Mondial Relay, czyli największego operatora pocztowego we Francji. Obecnym właścicielem sieci jest niemiecka grupa OTTO. Jak przekonuje szef spółki Rafał Brzoska, to “najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej, polskiej firmy”.

InPost nie zwalnia tempa, a oferta kupna francuskiego operatora to kolejny element ekspansji polskiej firmy na zagraniczne rynki.

Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem strategii rozwoju InPost, a Mondial Relay da nam miejsce na jednym z największych rynków handlu elektronicznego w Europie, zapewniając wiele możliwości przyspieszenia naszego wzrostu i stworzenia wartości dla akcjonariuszy.

– powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska.

Przypomnijmy, że w styczniu InPost wszedł na giełdę w Amsterdamie. W ten sposób firma chciała wzmocnić swoją rozpoznawalność i wiarygodność za granicą. Wejście na giełdę miało też szerzej otworzyć drzwi do ekspansji paczkomatów do nowych krajów i zapewnić dodatkową elastyczność finansową i różnorodność poprzez dostęp do szerszej gamy opcji pozyskiwania kapitału.

Disney+ wejdzie do Polski jeszcze w tym roku!

InPost nie spoczywa na laurach

Na koniec zeszłego roku InPost był właścicielem i operatorem 10,7 tys. paczkomatów, a w najbliższym czasie chce zwiększyć ich liczbę do 14,5-15,5 tys. W zeszłym roku firma obsłużyła dzięki paczkomatom 240 milionów paczek. I choć InPost jest niekwestionowanym liderem na rynku automatów pocztowych w Polsce, nie może spoczywać na laurach. W styczniu wejście na polski rynek automatów paczkowych zapowiedział bowiem chiński gigant internetowego handlu Alibaba, właściciel serwisu Aliexpress.

Paczkomatami zainteresowała się także platforma Allegro. Od kilku lat firma współpracuje z InPostem, jednym ze swoich głównym partnerów logistycznych. Dostawa zakupów do Paczkomatów to jedna z opcji w ramach działającej od ponad dwóch lat usługi abonamentowej Allegro Smart. W drugiej połowie września umowę przedłużono o siedem lat.

Jednocześnie Allegro chce, aby w Polsce pojawiło się około 3 tysięcy jego własnych urządzeń. Według ustaleń Reutersa spółka pod konie zeszłego roku skierowała zaproszenie do składania ofert do wybranych podmiotów. Zaproszenie to miało trafić między innymi do DHL oraz firmy InPost. Z dokumentu, do którego dotarli dziennikarze agencji, wynika, że 1,5 tysiąca maszyn ma zostać dostarczonych w 2021 roku, a pierwsze już w marcu.

Źródło: Money   

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close