Biznesowi celebryciInwestycjePolskaŚwiatTechnologie

InPost w jeden dzień zyskał na wartości prawie 2 miliardy złotych!

InPost na dużym giełdowym plusie

InPost świetnie radzi sobie na giełdzie w Amsterdamie. Notowania polskiej spółki wzrosły wczoraj o ponad 5%, a cena jednej akcji zbliżył się do 17 euro. Ten “zaledwie” kilkuprocentowy wzrost kursu przekłada się jednak na spory wzrost wartości firmy. Spółka zyskała na wartości prawie 2 miliardy złotych i przy aktualnej wycenie akcji jest warta blisko 39 miliardów złotych.

W pierwszych dniach po debiucie na holenderskiej giełdzie, cena akcji InPostu rosła – z 18 do nawet 21 euro. Później dobra passa spółki się odwróciła, a tydzień temu InPost zaliczył giełdowy dołek nieco powyżej 15 euro, z którego się właśnie wyraźniej odbił.

Skąd tak dobre wyniki spółki na giełdzie? To reakcja inwestorów na najnowsze informacje przekazane przez InPost. Przypomnijmy, że wczoraj InPost ogłosił, że zamierza kupić grupę PUDO – Mondial Relay, czyli największego operatora pocztowego we Francji. Obecnym właścicielem sieci jest niemiecka grupa OTTO. Jak przekonuje szef spółki Rafał Brzoska, to “najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej, polskiej firmy”.

Test na COVID bez skierowania lekarza. Pacjenci: To jakaś kpina!

InPost nie spoczywa na laurach

InPost nie zwalnia tempa, a oferta kupna francuskiego operatora to kolejny element ekspansji polskiej firmy na zagraniczne rynki.

Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem strategii rozwoju InPost, a Mondial Relay da nam miejsce na jednym z największych rynków handlu elektronicznego w Europie, zapewniając wiele możliwości przyspieszenia naszego wzrostu i stworzenia wartości dla akcjonariuszy.

– powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska.

W styczniu InPost wszedł na giełdę w Amsterdamie. W ten sposób firma chciała wzmocnić swoją rozpoznawalność i wiarygodność za granicą. Wejście na giełdę miało też szerzej otworzyć drzwi do ekspansji paczkomatów do nowych krajów i zapewnić dodatkową elastyczność finansową i różnorodność poprzez dostęp do szerszej gamy opcji pozyskiwania kapitału.

Na koniec zeszłego roku InPost był właścicielem i operatorem 10,7 tys. paczkomatów, a w najbliższym czasie chce zwiększyć ich liczbę do 14,5-15,5 tys. W zeszłym roku firma obsłużyła dzięki paczkomatom 240 milionów paczek. I choć spółka jest niekwestionowanym liderem na rynku automatów pocztowych w Polsce, nie może spoczywać na laurach. W styczniu wejście na polski rynek automatów paczkowych zapowiedział bowiem chiński gigant internetowego handlu Alibaba, właściciel serwisu Aliexpress.

Źródło: Money

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close