
Czy drony wyścigowe FPV mogą stać się przyszłością reklam? Okazuje się, że tak. Krótkie wideo przedstawiające kręgielnie w Minnesocie okazało się viralem, ponieważ ukazało olbrzymie możliwości tego urządzenia. Wystarczyło bowiem jedno ujęcie, aby wywołać ogromne wrażenie i słowa uznania na całym świecie.
Jak sami potwierdzają twórcy, do udanego nagrania musiały wydarzyć się 10-12 prób, ale ostatecznie efekt jest wyjątkowy.
Anthony Jaska, który jest reżyserem projektu, wyznał w wywiadzie dla The Guardian, że:
Myślę, że jest trochę sceptycyzmu co do tego, że jest to prawdziwy one-take. To jest prawdziwy one-take. Nie ma w nim żadnego CGI.
Szef Activision zwalnia setki osób, wypłacając sobie miliony.
Drony FPV to narzędzie reklamy przyszłości?
Warto jednak dodać, że dźwięk otoczenia został dograny w procesie postprodukcji. Jak twierdzi autor – drony wyścigowe FPV mają swoje minusy. Wszystko dlatego, że nie ma obecnie możliwe, aby nagrać czysty dźwięk bez problemów. Wynika to z brzęczenia urządzenia, uniemożliwiającego nagranie bez zakłóceń.
Głównym powodem, dla którego powstał film, jest przypomnienie ludziom o lokalnych firmach, które w okresie pandemii wielokrotnie musiały upaść. Z tego powodu wielu twórców zdecydowało się wesprzeć lokalnych dostawców i miejscowe firmy.
Drony wyścigowe FPV pomogą przedsiębiorcom?
Dodatkowo ogólna sytuacja związana z COVID-19 wymusiła zmianę podejścia do tworzenia reklamy oraz dotarcia do klientów. Lockdown sprawił, że coraz więcej firm przenosi się do Internetu, a lokalne działalności (np. kręgielnie), tracą ogromne pieniądze.
Obecna tragiczna sytuacja dotyczy niemal wszystkich przedsiębiorców na świecie. To także bezpośrednio wpłynęło na rynek reklamowy, co z koleidoprowadziło do bankructw wielu agencji eventowych i reklamowych.
Sprawiło to tym samym, że 2020 rekordowo wpłynął na wzrost oszczędności i minimalizacji dodatkowych kosztów zewnętrznych, do których możemy zaliczyć również wydatki na reklamę swojej działalności gospodarczej.

Z tego powodu, jak udowadniają twórcy reklamy z użyciem dronów FPV, jej koszt jest zdecydowanie niższy od tradycyjnej formy prezentacji produktu, lub lokalu. A to z kolei sprawia, że przy zmniejszonym budżecie można uzyskać “efekt WOW” oraz w ciekawy sposób rozreklamować swoją firmę bez wydawania ogromnych kosztów.
Źródło: The Guardian, Forsal