InwestycjeKultura i sztukaMarketingŚwiatTechnologie

Epic Games Store z ogromną stratą. Darmowe gry nie pomogły?

Epic Games mocno stratny

Pomiędzy Epic Games oraz Apple trwa od dłuższego czasu konflikt korporacyjny. EG próbuje udowodnić Apple’owi, że pobierana przez niego 30-procentowa marża w App Store jest nieuczciwa i antykonkurencyjna. Dzięki temu, że sprawa znalazła swój finał w sądzie, opinia publiczna ma dostęp do dokumentów przekazanych przez spółę.

I tak też okazuje się, że Epic Games Store w 2019 roku odnotował stratę w wysokości 181 milionów dolarów. Rok 2020 też nie był dla spółki łaskawy, ponieważ wygenerował jeszcze większą stratę w wysokości 273 milionów dolarów. Spółka w przeciągu dwóch ostatnich lat przyniosła aż 454 milionów dolarów straty.

To jednak nie wszystko, bowiem okazuje się, że firma spodziewa się straty również w tym roku. Ta ma być jednak mniejsza i wynieść 139 milionów dolarów. Tak ogromne straty wynikają z finansowania czasowej wyłączności gier, które trafiają do sklepu, oraz akcji rozdawania darmowych produkcji. Firma chce w ten sposób ja najszybciej zdobyć znaczące udziały w rynku PC.

Izera nie znalazła prywatnego inwestora. Zapłacą za nią podatnicy…

Epic Games może sobie na to pozwolić

Gorzej z rentownością sklepu. Epic Games przewiduje, że zysk z platformy odnotuje dopiero za dwa lata. Nie jest to jednak pewne, ponieważ inne szacunki zakładają zyski dopiero… w 2027 roku.

Co ciekawe, firma pobiera 12-procentową prowizję od deweloperów sprzedających swoje gry w jej sklepie. Środki z prowizji w pełni wystarczają, by pokryć bieżące koszty działania sklepu. Platforma mogłaby spokojnie sama na siebie zarabiać, ale brak rentowności Epic Games wynika najprawdopodobniej z agresywnej kampanii marketingowej.

Czy to problem dla firmy? Bynajmniej! Firma jest współtwórcą gry Fortnite, która jest dla niej prawdziwą kurą znoszącą złote jaja. Według badań superdataresearch, w 2019 roku Fortnite przyniósł swoim twórcom aż 1,8 miliarda dolarów. Ogrom pieniędzy, choć tylko 75% w stosunku do rekordowego 2,4 miliarda z 2018 roku. Przy zyskach, jakie przynosi gra, sklep może pozwolić sobie na straty i nie odbije się to na całej firmie.

Źródło: Gry Online

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close