Finanse i ubezpieczeniaGospodarkaHandelPaństwoŚwiatTransport

Egipt skonfiskował kontenerowiec Ever Given i chce miliard dolarów

Egipt chce odszkodowanie

Egipski sąd w Ismailii zgodził się na konfiskatę kontenerowca Ever Given, który w marcu blokował Kanał Sueski. Egipt chce od japońskiego właściciela prawie miliard dolarów odszkodowania. Z kolei właściciel kontenerowca, japońska firma leasingująca statki, Shoei Kisen Kaisha Ltd., chce obniżenia wypłaty odszkodowania.

Nie jesteśmy jeszcze na etapie wypłacania odszkodowania.

– powiedział jeden z przedstawicieli firmy.

Shoei Kisen jest w trakcie potwierdzenia, czy 900 milionów dolarów, których żąda Egipt, to odpowiednia suma. Według przedstawicieli firmy, władze kanału poinformowały o kwocie odszkodowania zaledwie kilka dni temu za pośrednictwem swojego ubezpieczyciela.

Chcielibyśmy załatwić sprawę i wkrótce wypłynąć naszym statkiem, ale nie możemy teraz nic powiedzieć, ponieważ zależy to od negocjacji.

– dodał przedstawiciel Shoei Kisen.

Patoyoutuber “Kamerzysta” ZNĘCA SIĘ nad niepełnosprawnym chłopcem! “Skurw***ństwo”

Kozioł ofiarny?

Przypomnijmy, że zablokowanie Kanału Sueskiego kosztowało miliardy dolarów strat dla wielu firm rozsianych na całym świecie. Dodatkowo Egipt, który dorocznie zarabia 15 mln dolarów dziennie, musiał liczyć się ogromnym problemem. Z tego powodu szybko zaczęto szukać kozła ofiarnego, który odpowie za ten incydent. Szybko sobie z tym poradzono, bo oskarżono pewną kobietę. Problem tylko w tym, że była oddalona o kilkaset kilometrów od miejsca zdarzenia.

Marwa Elselehda, to 29-letnia kapitan statku, która ostatnio musiała sporo się tłumaczyć w związku z incydentem na Kanale Sueskim. Wszystko przez pomyłkę i fake newsy, które były rozsiewane wśród obywateli Egiptu, chcących znaleźć osobę winną zablokowania tego szlaku.

W czasie blokady Suezu, pani Elselehdar pracowała jako pierwszy oficer, dowodząc statkiem Aida IV. Problem w tym, że przebywała setki kilometrów dalej – w Aleksandrii. Kobieta pracuje na statku, który należy do egipskiego urzędu bezpieczeństwa morskiego i wykonuje misje zaopatrzeniowe do latarni morskich na Morzu Czerwonym. Elselehda nie ma nic wspólnego z 400-metrowym kontenerowcem Ever Given, który spowodował kryzys.

Czułam, że mogę być celem, może dlatego, że jestem kobietą, która odnosi sukcesy w tej dziedzinie. Być może dlatego, że jestem Egipcjanką, choć nie jestem tego akurat pewna.

– wyznała Elselehdar w rozmowie z BBC.

Źródło: RMF24

   

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close