Kultura i sztukaMediaNaukaPaństwoPolskaRynek pracyTechnologie

Na poznańskim uniwerku ruszy nowy kierunek… groznawstwo

Nowy kierunek – groznawstwo

Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu uruchomi od października nowy kierunek studiów – groznawstwo. Jak przekonuje Instytut Filmów, Mediów i Sztuk Audiowizualnych, który działa przy poznańskim UAM, studenci tego kierunku będą mogli znaleźć w przyszłości pracę w studiach deweloperskich albo instytucjach kultury cyfrowej. Co prawda na publicznych i prywatnych uczelniach od wielu lat można uczyć się projektowania gier albo pisania ich scenariuszy, ale adiunktka Instytutu dr Joanna Pigulak przekonuje, że przygotowany przez uczelnię program jest nieco inny.

Nie będziemy kształcić w zakresie produkcji nowych tytułów ani game designu. Zamiast tego oferujemy studentom wielowymiarowe spojrzenie na cyfrowy fenomen przez pryzmat badań humanistycznych: filmoznawczych, literaturoznawczych i medioznawczych. Przyswoją oni wiedzę, umiejętności oraz kompetencje niezbędne do krytycznego i twórczego omawiania i analizy gier, poznają ich historię i dowiedzą się, jak wykorzystywać je w edukacji i życiu społecznym. Położymy też duży nacisk na przedmioty rozwijające umiejętności pisania i mówienia o poszczególnych tytułach, dzięki którym studenci będą mogli odnaleźć się na rynku krytyki i publicystyki growej.

– podkreśla w rozmowie z Papaya.Rocks.

W Słupsku powstanie… klasa vlogerska. Zastąpi klasę dziennikarską

Szerokie perspektywy

Siatka kierunku uwzględnia również naukę o LARP-ach, grach miejskich, immersyjności i wirtualnej rzeczywistości, a także przyswajanie umiejętności praktycznych: organizację produkcji, wprowadzenie do testowania gier i kreacji postaci.

Dużą wagę przywiązaliśmy do przedmiotów warsztatowych i konwersatoryjnych polegających na spotkaniach z przedstawicielami game designu, którzy przedstawią tajniki i swoistości branży oraz zaprezentują studentom możliwości rozwoju zawodowego. Instytut współpracuje także z przedstawicielami fundacji i instytucji zajmujących się organizacją festiwali, konwentów oraz game jamów, którzy zaoferują studentom przestrzeń do odbycia praktyk.

– zachwala groznawstwo Joanna Pigulak.

Jak przekonuje adiunktka, groznawstwo pozwoli na znalezienie pracy w studiach deweloperskich, firmach zajmujących się produkcją wydarzeń transmedialnych albo redakcjach specjalistycznych. Drzwi kariery otworzą się przed absolwentami tego kierunku również w różnych instytucjach propagujących kulturę cyfrową, a także nowoczesnych laboratoriach medialnych.

Perspektywa akademicka umożliwia głębsze wejrzenie w istotę tekstu, zrozumienie rozmaitych zależności między grami i innymi mediami, a także prześledzenie ich ewolucji kulturowej. Przysłuży się też do rozwoju gier wideo, pozwalając lepiej i pełniej zrozumieć ich struktury i właściwości, a w konsekwencji wykorzystać je jako wsparcie w edukacji, życiu społecznym, politycznym i kulturowym.

– dodaje Pigulak.

Źródło: Papaya Rocks

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close