Nauczyciele dostaną w tym roku oszałamiające ZERO ZŁOTYCH podwyżki
Nauczyciele mogą tylko pomarzyć o podwyżkach
W Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie o wynagrodzeniu zasadniczym nauczycieli w 2021 roku. Wynika z niego, że od 1 września 2021 roku nauczyciele będą zarabiać dokładnie tyle samo, co rok wcześniej. Minimalna podstawa – ustalana w ustawie budżetowej – nie zmieni się w stosunku do tej z roku 2020. Jest ona ustalana w ustawie budżetowej. Nie będzie żadnych podwyżek.
Z ustawy budżetowej wynika, żę kwota bazowa dla nauczycieli na ten rok wynosi 3 537,80 zł. W rozporządzeniu jest także załącznik, w którym podano 12 stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli. Uwzględnione są wszystkie cztery stopnie awansu zawodowego nauczycieli oraz także trzy poziomy wykształcenia.
I tu bez zaskoczenia – te kwoty również się nie zmieniły w stosunku do obowiązującej od 1 września ubiegłego roku. Nauczyciele mogą liczyć na zarobki od 2 818 zł brutto do 4 046 zł brutto. Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Nauczyciele z Rybnika dostaną dodatek motywacyjny! Złotówkę brutto…
Nauczyciele nie radzą sobie z nauką zdalną
Aż 85 proc. nauczycieli deklaruje brak doświadczenia w wykorzystywaniu narzędzi nauki zdalnej, a zaledwie 5 proc. z nich określa swoje umiejętności w tym zakresie jako bardzo dobre. Jednocześnie, tylko 8 proc. uczniów uważa, że nauczyciele mają wysokie kompetencje w obszarze nauki zdalnej, a aż 62 proc. przebadanych uczniów uważa zdalną formę nauczania jako nieefektywną.
Pandemia pokazała też nowy wymiar wykluczenia sprzętowego. O ile aż 97 proc. gospodarstw domowych dysponowało co najmniej jednym komputerem, to w momencie przeniesienia nauki do domu barierą okazała się konieczność współdzielenia sprzętu między uczącym się rodzeństwem, ograniczenia przepustowości łącza lub limitowana wielkość wielkości miesięcznego transferu danych. To wnioski płynące z przygotowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny policy paper „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją”.
Duży dysonans jest widoczny w obszarze postrzegania kwestii technologicznej sprawności kadry nauczycielskiej przez dyrektorów a faktycznymi umiejętnościami w tym zakresie. 78 proc. dyrektorów szkół w Polsce jest zdania, że nauczyciele posiadają niezbędne umiejętności do kształcenia na odległość.
Tymczasem w grupie 3 tys. przebadanych nauczycieli, tylko 5 proc. z nich określiło swoje przygotowanie do prowadzenia zajęć zdalnych jako bardzo dobre, zaś kolejne 40 proc. deklarowało przygotowanie w stopniu małym lub umiarkowanym. Przekłada się to m.in. na traktowanie przez nauczycieli kontaktu online z uczniami jako formy zadawania prac do samodzielnego wykonania, na czym najbardziej tracą uczniowie słabsi i nieposiadający wystarczającego wsparcia ze strony rodziców.
Źródło: Money