Biznesowi celebryciBusiness lifestyleGastronomiaHandelMarketingMediaPolska

Nie tylko Ekipa Friza. Czyje lody sprzedawała firma Koral?

Nie tylko Ekipa

Firma Koral została założona w 1979 roku przez dwóch braci – Marcina i Józefa. Z małej i rodzinnej firmy, Koral przekształcił się w ogólnoeuropejską markę. Dzisiaj Koral sprzedaje ponad 400 gatunków różnego rodzaju lodów. Wśród nich są między innymi lody Ekipa, czyli produkt stworzony w ramach współpracy z YouTuberami z Ekipy Friza. To właśnie te lody i ogromny popyt na nie sprawiły, że Koral ponownie pojawił się na ustach wielu Polaków.

Popularność i sympatia konsumentów jest wynikiem realizowanej niezmiennie od lat strategii marketingowej. Misją naszej firmy jest sprawianie ludziom przyjemności – chcemy, by za sprawą naszych lodów poczuli się jak dzieci i wrócili do niewinnych chwil radości i beztroski. Każdy może pozwolić sobie na chwilę błogości – tu i teraz. Ta dewiza dotyczy również naszych produktów premium. Kluczem do sukcesu jest to, że wszystko co robimy, robimy z wielkim sercem.

– czytamy na stronie internetowej Koral.

Zanim jednak pojawiła się Ekipa, firma przez ostatnie lata współpracowała z wieloma innymi celebrytami. Ambasadorami ich kampanii do tej pory byli: Katarzyna Figura, Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski, Joanna Liszowska, Beata Kozidrak, Helena Vondrackova, Funky Filon, Arka Noego, Doda, Natasza Urbańska, Joanna Krupa, Katarzyna Zielińska, Joanna Koroniewska, Maciej Musiał, Zbigniew Wodecki, Damian Kordas i Artur Żmijewski.

Lody Ekipy skrytykowane przez Katarzynę Bosacką. Co w nich jest? “Po prostu kiepskie”

Ekipa rozbiła bank

Prawdziwą furorę zrobiły jednak lody Ekipa, które trafiły do sprzedaży pod koniec marca. Lody pojawiły się w sklepach Lidl i Biedronka, a internet obiegły nagrania wideo pokazujące walkę klientów przy sklepowych lodówkach. Koral przyznał, że popyt jest tak duży, że muszą uruchomić dodatkową linię produkcyjną. Dzięki temu będzie wytwarzanych aż milion lodów Ekipy na dobę.

Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego – utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski – od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce.

– komentował Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Ponad trzy czwarte asortymentu dostępnego w wybranych placówkach została sprzedana już pierwszego dnia. Biedronka poinformowała, że pierwszy klient kupił lody Ekipy w dniu ich dostawy 20 minut po północy w sklepie w Krakowie, a średnio klienci na jednym paragonie kupowali 6 lodów. Z kolei Lidl przekazał, że średnia sprzedaż lodów Ekipa to 154 lody w ciągu minuty, czyli 2,57 loda w ciągu sekundy.

Lody Ekipa – fart czy dobrze zaplanowana strategia marketingowa?

Źródło: Wirtualne Media

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close