GastronomiaHandelKultura i sztukaMarketingMediaTechnologie

Ekipa usunęła etykiety piwa Buh z teledysku, który chyba był reklamą

Ekipa zmienia teledysk

Ekipa Friza zmieniła swój teledysk do singla “Chill”. W zmienionym materiale na butelkach z piwem nie ma już etykiet piwa Buh. W pierwszej wersji marka Buh widoczna była około dwudziestu razy.

Lokowanie produktu musi być zgodne z naszymi zasadami reklamowymi, więc może go dotyczyć ograniczenie związane z krajem lub wiekiem odbiorców. I to w tej chwili dokładnie weryfikujemy.

– przekazała portalowi Wirtulne Media, Olga Sztuba z Google Polska.

Przypomnijmy, że na początku miesiąca na kanale Ekipy Friza pojawił się klip “Chill”, promujący płytę “Sezon 3”. Jak przekonuje Ekipa, “Sezon 3” opowiada o przyjaźni, podróżach, zajawkach i marzeniach oraz jest pełen imprezowych, trapowo-popowych kawałków w chillowym klimacie. Poprzednie dwa teledyski promujące płytę to “3kipa” i “Zaebyście”. Utwór szybko zdobył popularność i stał się numerem jeden karty “Na czasie” na polskim YouTube.

Ekipa Friza bardzo mocno promowała w klipie piwo Buh. Piwo było widać w teledysku aż 20 razy! Piwo Buh to produkt firmy Przyjazne Państwo, założonej przez Kubę Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Co jednak najciekawsze, właściciel marki przekonuje, że nie współpracował z Ekipą przy klipie i piwo faktycznie przekazał, ale “forma i sposób wykorzystania w teledysku należała do jego autorów”.

Teledysk zrealizowany przez Ekipę jest ich dziełem autorskim. Nie mieliśmy jakiegokolwiek wpływu na jego treść, jak i formę. Nie ustalono ani nie konsultowano z nami czegokolwiek odnośnie tej produkcji. Jako producenci alkoholu w swojej komunikacji marketingowej przestrzegamy obowiązujących przepisów prawa.

– powiedział Przemysław Bobrowicz, dyrektor ds. marketingu w Manufakturze Piwa, Wódki i Wina, do której należy marka Buh.

Jeże sieją spustoszenie w Nowej Zelandii! “Maszyny do zabijania!”

To jeszcze teledysk czy już reklama?

Cała sprawa wywołała niemałe kontrowersje. Ekipa nie oznaczyła bowiem w klipie lokowania, ani nie ustawiła ograniczeń wiekowych. Oznacza to, że tę niecodzienną “promocję” alkoholu mogły oglądać także osoby niepełnoletnie.

Moim zdaniem współpraca Ekipy z producentem piwa Buh jest mocno niemoralna. Głównie dlatego, że Ekipa zna swój target i wie, że w jej grupie docelowej jest wiele osób niepełnoletnich. Promowanie produktów, które mogą tym młodym ludziom szkodzić i po prostu nie powinni widzieć ich reklam (jak w przypadku alkoholu), uważam za mocno chybione.

– mówi portalowi WirtualneMedia, Maciej Pietrukiewicz, zajmujący się współpracą z influencerami w kolektywie Dobry Wpływ.

Lokowaniu na YouTube nie podlegają m.in. nielegalne produkty i usługi, seks lub usługi towarzyskie oraz pornografia, międzynarodowe usługi matrymonialne, narkotyki, hazard, leki bez recept czy też hacking, wyłudzanie informacji i programy szpiegowskie.

Mimo to, że alkohol nie jest na tej liście, to lokowanie produktu musi być zgodne z naszymi zasadami reklamowymi, więc może go dotyczyć ograniczenie związane z krajem lub wiekiem odbiorców. I to w tej chwili dokładnie weryfikujemy.

– przekazała Olga Sztuba z Google Polska.

Źródło: Wirtualne Media

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close