PaństwoPolskaPrawoTechnologieTelekomunikacja

Orange musi zapłacić 13 milionów kary za mylące reklamy Neostrady

Orange musi zapłacić karę

Sąd Apelacyjny uwzględnił odwołanie prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Orange Polska w sprawie nałożonej na firmę kary. Orange Polska musi zapłacić 13,05 miliona złotych kary za kampanię reklamową Neostrady sprzed sześciu lat. Sąd oddalił apelację złożoną przez Telekom. Ponadto firma musi o karze od UOKiK poinformować w telewizji.

Według prezesa UOKiK w reklamach telewizyjnych i outdoorowych zbyt krótko i za małą czcionką zapisano informację, że klienci niemający telefonu stacjonarnego oprócz 39,90 zł miesięcznie za samą Neostradę muszą płacić 29,24 zł za utrzymanie łącza. Natomiast w spotach radiowych w ogóle nie pojawiała się taka wzmianka. Prezes UOKiK uznał, że nie informując o całkowitej cenie za Neostradę, Orange wprowadzał odbiorców w błąd.

Urząd nałożył na firmę karę w wysokości 16,31 miliona złotych i zażądał publikacji tej decyzji na stronie internetowej operatora oraz w TVP1 (w formie 30-sekundowego spotu, który miał zostać wyemitowany trzy razy, w trzech kolejnych dniach, w godz. 17:30-19:30). Operator telekomunikacyjny odwołał się od tej decyzji, a wiosną 2019 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał ją tylko w zakresie kary pieniężnej, przy czym obniżył ją do 13,05 miliona złotych. Obie strony odwołały się od tego wyroku.

Sąd Apelacyjny w Warszawie uwzględnił teraz odwołanie prezesa UOKiK, nakazując Orange Polska zamieszczenie nakazanego komunikatu z jednej z czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN, Polsat) i utrzymał nałożoną karę. Z kolei apelacja złożona przez Telekom została w całości oddalona.

Zniszczyli żłobek “Tęczowy Domek”, bo nazwa kojarzy się z LGBT?

Problemy Orange

To nie pierwsze problemy Orange Polska. W połowie marca Sąd Apelacyjny w Warszawie utrzymał nałożoną na firmę przez prezes UOKiK karę w wysokości prawie 30 milionów złotych. Operator został ukarany cztery lata temu za przedłużanie bez wyraźnej zgody umów dotyczących Neostrady i telefonii stacjonarnej.

Orange Polska to obecnie dominujący dostawca telefonii stacjonarnej w Polsce. Największy operator komórkowy w Polsce, obsługujący 14,36 mln klientów. Jeden z największych w Polsce dostawców Internetu i usług telekomunikacyjnych w sieci ruchomej.

W pierwszym kwartale firma zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 4,1 proc. do 2,92 mld zł, zysku operacyjnego z 88 do 116 mln zł i wyniku netto z 38 mln zł straty do 39 mln zł zysku. Liczba abonentów mobilnych zwiększyła się o 6,5 proc., a klientów internetu światłowodowego – o 38,1 proc.

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close