Biznesowi celebryciBusiness lifestyleHandelInwestycjeMarketingMediaŚwiatTelekomunikacja

Mark Zuckerberg stracił 29 mld dolarów, a Jeff Bezos zyskał fortunę

Mark Zuckerberg w obliczu ostatnich zawirowań związanych z wyceną Meta Platforms stracił 29 miliardów dolarów. Wszystko dlatego, że coraz na platformie spada liczba użytkowników, a nowi wcale nie garną się do rejestracji. Z tego powodu spółka straciła na wartości aż o 26%, czyli o ponad 200 miliardów dolarów. Tymczasem Jeff Bezos może się cieszyć, bo ze względu na posunięcia Amazona biznesmen zyskał ponad 20 miliardów dolarów.

Mark Zuckerberg traci 29 mld dolarów, ponieważ akcje Meta spadają na łeb na szyję

Jak informuje agencja Reuters, akcje Mety spadły o 26%, co przyczyniło się do spadku wartości netto majątku założyciela i dyrektora generalnego Marka Zuckerberga. Serwis Forbes podaje, że jego majątek “skurczył się” w ten sposób do około 85 miliardów dolarów. Wszystko dlatego, że biznesmen posiada około 12,8% udziałów w spółce.

Tymczasem Jeff Bezos, który piastuje miano najbogatszego człowieka na świecie, zyskał kolejne 20 miliardów dolarów. Z jakiego powodu? Otóż były prezes Amazona posiada 9,9% akcji w spółce, którą założył, a firma ostatnio odnosi kolejne sukcesy giełdowe. Wszystko dlatego, że gigant e-commerce poinformował ostatnio o inwestycji w firmę Rivian, która na co dzień produkuje pojazdy elektryczne. Ponadto spółka zapowiedziała, że podniesie ceny abonamentu Prime w USA.

Czytaj również: Rotterdam rozbierze most, bo jacht Jeffa Bezosa się nie zmieści

Czytaj również: Amazon produkuje własne kontenery, aby uniezależnić się od pośredników

Ponadto, jak przekonuje agencja Reuters, decyzje zarządu wpłynęły tym samym na wzrost wartości spółki o 15%. Sama wartość majątku netto Jeffa Bezosa wzrosła o 57% w 2021 roku. Oznacza to wynik 177 miliardów dolarów majątki, czyniąc go tym samym najbogatszym człowiekiem na świecie.

Nie ma co przy tym ukrywać, że tak wysoki wynik nie byłby możliwy bez pandemii COVID19, ponieważ w jej trakcie zmieniły się przyzwyczajenia konsumenckie klientów. Wraz ze wzrostem popularyzacji branży e-commerce, wielu użytków stało się uzależnionych od zakupów online. Z tego powodu zyski spółki notują ciągłe wzrosty w ostatnim czasie.

Nie można tego powiedzieć o samym Facebooku, którego liczne skandale związane z brakiem prywatności sprawiły wzrost braku zaufania wśród użytkowników. Tym samym Zuckerberg przyspieszył rebranding spółki i cele długofalowe, które są nastawione na wprowadzenie metaverse. Niemniej jednak wielu specjalistów i ekspertów z branży negatywnie patrzy na rozwój tej dziedziny i nie wróży jej sukcesu.

Czytaj również: Dlaczego Mark Zuckerberg używa aplikacji Signal?

Równocześnie aplikacje konkurencyjne rozwijają się nadzwyczaj szybko — mowa tutaj przede wszystkim o TikToku, który zdobywa coraz większą popularność. Na dodatek przez nową politykę prywatności wprowadzoną przez Apple, która utrudnia personalizację reklam, Meta Platforms może stracić nawet 10 mld dolarów w 2022 roku.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close