InwestycjeMarketingMediaPolskaTechnologieTelekomunikacja

Superstacja zostanie zastąpiona przez polsatowski kanał Wydarzenia 24

Wydarzenia 24 zamiast Superstacji

Informacyjno-rozrywkowa telewizja Superstacja idzie do likwidacji. Telewizję we wrześniu zastąpi kanał Wydarzenia 24, który będzie ogólnodostępny drogą naziemną w całej Polsce.

Rzeczywiście mamy nowy pomysł na ten kanał i jest to związane z bardzo silną marką “Wydarzeń” i świetnymi wynikami, jakie osiągają zarówno “Wydarzenia”, jak i Polsat News. “Wydarzenia” są również najpopularniejszym i głównym źródłem informacji dla Polaków wśród programów informacyjnych – jak wynika z niedawno publikowanych badań opinii publicznej. O szczegółach będziemy jednak informować w niedalekiej przyszłości.

– mówi portalowi Wirtualne Media Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, rzecznik prasowy Grupy Polsat.

Nowy kanał będzie miał zasięg ogólnopolski. Wszystko dzięki dostępności za pomocą naziemnej telewizji cyfrowej. Musi jednak zastąpić którąś ze stacji związanych z Polsatem w naziemnej telewizji cyfrowej, na przykład Super Polsat, TV6, Fokus TV, Eska TV, Polo TV lub Nowa TV. Inną opcją jest rozszerzenie zasięgu czwartego multipleksu, co jednak raczej nie wchodzi w grę.

Cyfrowy Polsat dostał ogromną karę za naruszanie RODO!

Wydarzenia 24 to przede wszystkim informacje

Jak informuje portal Wirtualne Media, nowy kanał Wydarzenia 24 ma oferować premierowe programy informacyjne od godziny 6 do 23 (obecnie Superstacja nadaje premierowe programy między 15 a 19). Jeśli chodzi o publicystykę, to zostanie ona w Polsat News. Nową telewizję zasilą zarówno obecni dziennikarze Superstacji, a także dziennikarze Polsat News i Polsatu. Kanałem najprawdopodobniej nie będzie już kierował Grzegorz Jankowski. Wydarzenia 24 mogą być uzupełnieniem do programu “Wydarzenia”. Jego prezenterzy i reporterzy mogą tam prezentować dodatkowe treści, tak jak czyni to TVN24 w swojej aplikacji TVN24 Go.

Superstacja została uruchomiona w 2006 roku przez firmy Astro Sp. z o.o. oraz K&R Enterprises Sp. z o.o., producenta “Familiady” Ryszarda Krajewskiego. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w kwietniu 2021 roku Superstacja miała 0,037% średniego dobowego udziału w rynku telewizyjnym. To spadek o prawie 18% w porównaniu z tym samym miesiącem 2020 roku.

Lawinowy spadek oglądalności zaczął się, kiedy kanał zrezygnował z tematyki politycznej. Po zmianach ze stacji odeszli odpowiadający za publicystykę Tomasz Sandak i szef newsroomu Wiktor Bater, a także wielu znanych dziennikarzy. Jesienią 2019 roku odświeżona została logo i oprawa graficzna stacji. Drogą satelitarną Superstacja zaczęła nadawać w wysokiej rozdzielczości. Na nic się to jednak zdało.

Źródło: Wirtualne Media

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close