Marketing w wyszukiwarce? Nie zapomnij o audycie SEO!
Czym jest marketing w wyszukiwarce?
SEM (z ang. Search Engine Marketing) to jeden z elementów marketingu internetowego, obejmujący wszystkie działania w internecie, których celem jest osiągnięcie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Inaczej mówiąc – SEM to poprawa widoczności dla potencjalnych odbiorców. Na SEM składa się m.in. optymalizacja strony www (ang. WSO – WebSite Optimization), pozycjonowanie SEO (ang. Search Engine Opimization) i usługi płatne za kliknięcie – PPC (ang. Pay per Click). Dzięki wykorzystaniu wszystkich tych elementów prawdopodobne jest osiągnięcie możliwie najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z tematyką serwisu.
Jakie działania uwzględnia marketing w wyszukiwarce?
Strategia SEM opiera się na synergii technik, za których sprawą witryna może pozyskiwać ruch. SEM to połączenie:
- WSO, czyli optymalizacji strony www – jest to ogół działań mających na celu zoptymalizowanie treści strony internetowej pod kątem lepszej jej widzialności w wyszukiwarkach.
- Pozycjonowania SEO – jest to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli wyświetlaniu się odnośnika do strony z jej opisem w wynikach wyszukiwania, które nie jest tożsame z płatną reklamą. To, które strony powinny znaleźć się wysoko, oblicza algorytm Google. Wiemy, jakie czynniki wpływają na pozycję, a SEO to właśnie ich udoskonalanie.
- PPC, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. Jest to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, którego efektem są tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.
Takie podejście do marketingu sprawia, że strona jest promowana w najważniejszych obszarach, jakie udostępnia Google.
Marketing w wyszukiwarce – o czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie to złożony proces. Przede wszystkim należy pamiętać, że marketing w wyszukiwarce to komplet działań, które trzeba dobrze przemyśleć i zaplanować. Należy się wystrzegać nieprzemyślanych działań, ponieważ mogą przynieść więcej kłopotów niż korzyści. Czego potrzebujesz, planując kampanię SEM?
- Przemyślanej, długofalowej strategii zwiększania obecności w Google (chodzi tutaj zarówno o SEO, jak i Google Ads);
- dobrze zaprojektowanej strony www;
- zachęcającej oferty, która przyciągnie klientów;
- audytu SEO, który podpowie, jakie obszary wymagają poprawy.
Audyt SEO – podstawa skuteczności pozycjonowania
Pozycjonowanie w Google to szereg działań optymalizacyjnych mających na celu uplasowanie strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwarki internetowej. Natomiast audyt SEO umożliwia zweryfikowanie słabych i mocnych stron danego serwisu. To cenne opracowanie wskazówek, których wdrożenie przyczyni się do poprawy widoczności w wyszukiwarce. Na podstawie jego wyników tworzony jest katalog działań, które uwzględnia marketing w wyszukiwarce. Można powiedzieć, że audyt SEO to punkt wyjścia do skutecznego wdrożenia strategii SEM. To właśnie dzięki dokładnemu planowaniu możliwe jest osiągnięcie długotrwałych i zadowalających wyników.