Marketing

Marketing w wyszukiwarce? Nie zapomnij o audycie SEO!

Marketing jest to sposób działania zorientowany na funkcjonowanie rynku i potrzeby klienta. Obecnie wszelkie przedsięwzięcia z nim związane są prowadzone przede wszystkim przy pomocy Internetu. Tradycyjne media i ścieżki dotarcia do klientów powoli odchodzą w niepamięć, a w ich miejsce pojawiają się nowe metody i narzędzia promocji. Marketing w wyszukiwarce to jedno z najlepszych możliwości, który uwzględnia zasady nowoczesnego rynku i potrzeby jego odbiorców. Jakiego rodzaju działania należy więc podejmować, by przynosił oczekiwane rezultaty? Przeczytajcie!

Czym jest marketing w wyszukiwarce?

SEM (z ang. Search Engine Marketing) to jeden z elementów marketingu internetowego, obejmujący wszystkie działania w internecie, których celem jest osiągnięcie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Inaczej mówiąc – SEM to poprawa widoczności dla potencjalnych odbiorców. Na SEM składa się m.in. optymalizacja strony www (ang. WSO – WebSite Optimization), pozycjonowanie SEO (ang. Search Engine Opimization) i usługi płatne za kliknięcie – PPC (ang. Pay per Click). Dzięki wykorzystaniu wszystkich tych elementów prawdopodobne jest osiągnięcie możliwie najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z tematyką serwisu.

Jakie działania uwzględnia marketing w wyszukiwarce?

Strategia SEM opiera się na synergii technik, za których sprawą witryna może pozyskiwać ruch. SEM to połączenie:

  • WSO, czyli optymalizacji strony www – jest to ogół działań mających na celu zoptymalizowanie treści strony internetowej pod kątem lepszej jej widzialności w wyszukiwarkach.
  • Pozycjonowania SEO – jest to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli wyświetlaniu się odnośnika do strony z jej opisem w wynikach wyszukiwania, które nie jest tożsame z płatną reklamą. To, które strony powinny znaleźć się wysoko, oblicza algorytm Google. Wiemy, jakie czynniki wpływają na pozycję, a SEO to właśnie ich udoskonalanie.
  • PPC, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. Jest to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, którego efektem są tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

Takie podejście do marketingu sprawia, że strona jest promowana w najważniejszych obszarach, jakie udostępnia Google.

Marketing w wyszukiwarce – o czym należy pamiętać?

Pozycjonowanie to złożony proces. Przede wszystkim należy pamiętać, że marketing w wyszukiwarce to komplet działań, które trzeba dobrze przemyśleć i zaplanować. Należy się wystrzegać nieprzemyślanych działań, ponieważ mogą przynieść więcej kłopotów niż korzyści. Czego potrzebujesz, planując kampanię SEM?

  • Przemyślanej, długofalowej strategii zwiększania obecności w Google (chodzi tutaj zarówno o SEO, jak i Google Ads);
  • dobrze zaprojektowanej strony www;
  • zachęcającej oferty, która przyciągnie klientów;
  • audytu SEO, który podpowie, jakie obszary wymagają poprawy.

Audyt SEO – podstawa skuteczności pozycjonowania

Pozycjonowanie w Google to szereg działań optymalizacyjnych mających na celu uplasowanie strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwarki internetowej. Natomiast audyt SEO umożliwia zweryfikowanie słabych i mocnych stron danego serwisu. To cenne opracowanie wskazówek, których wdrożenie przyczyni się do poprawy widoczności w wyszukiwarce. Na podstawie jego wyników tworzony jest katalog działań, które uwzględnia marketing w wyszukiwarce. Można powiedzieć, że audyt SEO to punkt wyjścia do skutecznego wdrożenia strategii SEM. To właśnie dzięki dokładnemu planowaniu możliwe jest osiągnięcie długotrwałych i zadowalających wyników.

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close