Business lifestyleKultura i sztukaMediaPaństwoŚwiatTechnologie

Facebook Dating pod lupą brytyjskich i unijnych organów nadzoru

Facebook Dating pod lupą

Facebook jest badany przez brytyjskie i europejskie organy nadzoru konkurencji w związku z obawami, że wykorzystuje dane reklamowe w celu uzyskania nieuczciwej przewagi nad rywalami. Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) sprawdza, czy gigant wykorzystuje informacje do własnych usług, takich jak Marketplace. Komisja Europejska bada z kolei, czy firma Zuckerberga naruszyła przepisy UE, zbierając dane od reklamodawców, aby konkurować z nimi w dostarczaniu ogłoszeń drobnych. Firma przekazała, że będzie w pełni współpracować i wykaże, że zarówno brytyjskie, jak i unijne dochodzenia są „bezpodstawne”.

Według CMA, Facebook zbiera dane za pośrednictwem swojej usługi reklamy cyfrowej, a także opcji jednokrotnego logowania. Dzięki temu ludzie mogą logować się do innych witryn internetowych, usług i aplikacji przy użyciu swoich danych logowania na Facebooku. Urząd bada teraz, czy firma nieuczciwie wykorzystała dane do konkurowania z osobami i firmami korzystającymi z Marketplace, gdzie firmy i użytkownicy zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży przedmiotów, a także z Dating, który został uruchomiony w Europie w zeszłym roku.

Komisja Europejska poinformowała, że ​​wszczęła formalne dochodzenie antymonopolowe „w celu oceny, czy Facebook naruszył unijne zasady konkurencji, wykorzystując dane reklamowe zebrane w szczególności od reklamodawców w celu konkurowania z nimi na rynkach”.

Google i Facebook mają problemy! Masowe pozwy w USA!

Facebook nie ma nic do ukrycia

Facebook powiedział, że „Marketplace i Dating oferują ludziom większy wybór, a oba produkty działają w wysoce konkurencyjnym środowisku z wieloma dużymi operatorami”. CMA i Komisja Europejska zapowiedziały, że będą ze sobą ściśle współpracować w miarę rozwoju „niezależnych dochodzeń”.

Formalne dochodzenie oceni również, czy Facebook powiąże swoją internetową usługę ogłoszeniową „Facebook Marketplace” ze swoją siecią społecznościową, z naruszeniem unijnych reguł konkurencji.

– przekazano.

Andrea Coscelli, dyrektor naczelny CMA, dodał:

Zamierzamy dokładnie zbadać wykorzystanie danych przez Facebooka, aby ocenić, czy jego praktyki biznesowe dają mu nieuczciwą przewagę w sektorach randek internetowych i ogłoszeń drobnych. Każda taka przewaga może utrudnić odniesienie sukcesu konkurencyjnym firmom, w tym nowym i mniejszym firmom, i może ograniczyć wybór klientów.

Źródło: BBC

 

Tagi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close