Facebook Dating pod lupą brytyjskich i unijnych organów nadzoru

Facebook Dating pod lupą
Facebook jest badany przez brytyjskie i europejskie organy nadzoru konkurencji w związku z obawami, że wykorzystuje dane reklamowe w celu uzyskania nieuczciwej przewagi nad rywalami. Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) sprawdza, czy gigant wykorzystuje informacje do własnych usług, takich jak Marketplace. Komisja Europejska bada z kolei, czy firma Zuckerberga naruszyła przepisy UE, zbierając dane od reklamodawców, aby konkurować z nimi w dostarczaniu ogłoszeń drobnych. Firma przekazała, że będzie w pełni współpracować i wykaże, że zarówno brytyjskie, jak i unijne dochodzenia są „bezpodstawne”.
Według CMA, Facebook zbiera dane za pośrednictwem swojej usługi reklamy cyfrowej, a także opcji jednokrotnego logowania. Dzięki temu ludzie mogą logować się do innych witryn internetowych, usług i aplikacji przy użyciu swoich danych logowania na Facebooku. Urząd bada teraz, czy firma nieuczciwie wykorzystała dane do konkurowania z osobami i firmami korzystającymi z Marketplace, gdzie firmy i użytkownicy zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży przedmiotów, a także z Dating, który został uruchomiony w Europie w zeszłym roku.
Komisja Europejska poinformowała, że wszczęła formalne dochodzenie antymonopolowe „w celu oceny, czy Facebook naruszył unijne zasady konkurencji, wykorzystując dane reklamowe zebrane w szczególności od reklamodawców w celu konkurowania z nimi na rynkach”.
Google i Facebook mają problemy! Masowe pozwy w USA!
Facebook nie ma nic do ukrycia
Facebook powiedział, że „Marketplace i Dating oferują ludziom większy wybór, a oba produkty działają w wysoce konkurencyjnym środowisku z wieloma dużymi operatorami”. CMA i Komisja Europejska zapowiedziały, że będą ze sobą ściśle współpracować w miarę rozwoju „niezależnych dochodzeń”.
Formalne dochodzenie oceni również, czy Facebook powiąże swoją internetową usługę ogłoszeniową „Facebook Marketplace” ze swoją siecią społecznościową, z naruszeniem unijnych reguł konkurencji.
– przekazano.
Andrea Coscelli, dyrektor naczelny CMA, dodał:
Zamierzamy dokładnie zbadać wykorzystanie danych przez Facebooka, aby ocenić, czy jego praktyki biznesowe dają mu nieuczciwą przewagę w sektorach randek internetowych i ogłoszeń drobnych. Każda taka przewaga może utrudnić odniesienie sukcesu konkurencyjnym firmom, w tym nowym i mniejszym firmom, i może ograniczyć wybór klientów.
Źródło: BBC